Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-18 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

Dne Ne 16. února 2014 13:28:20, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

 Na tom changesetu by to podle mě nebylo potřeba rozlišovat (jestli se
 mění/doplňuje adresa, nebo i pozice je vidět přímo z jeho obsahu),
 použil bych něco jako:
 source=cuzk:ruian
 url=http://wiki.openstreetmap.org/wiki/POPIS_IMPORTU
 import=yes
 bot=yes
 comment=???
 
 V historii každého bodu pak bude např.:
 v1: import RUIAN
 v2: user123 změnil o pár mětrů pozici
 v3: user456 přidal shop=*
 ...
 
 Tím pádem na všech vytvořených nebo zkontrolovaných bodech by nebylo
 potřeba source:addr, source:loc by se nechalo jen pokud obsahuje nějakou
 jinou než s RUIANem související hodnotu, např. 'uhul:ortofoto'.

můžeš ještě upřesnit, co je 'nesouvisející s RUIAN'? Resp. související s 
RUIAN? uir_adr? cuzk:km? mvcr:adresa?  Dík.

--
Petr
BTW: těch is_in je dnes dle mé DB 2.069.921. Hranice Geofabrik.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-18 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 18.2.2014 19:26, Petr Vejsada napsal(a):
 Ahoj,
 
 Dne Ne 16. února 2014 13:28:20, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
 
 Na tom changesetu by to podle mě nebylo potřeba rozlišovat (jestli se
 mění/doplňuje adresa, nebo i pozice je vidět přímo z jeho obsahu),
 použil bych něco jako:
 source=cuzk:ruian
 url=http://wiki.openstreetmap.org/wiki/POPIS_IMPORTU
 import=yes
 bot=yes
 comment=???

 V historii každého bodu pak bude např.:
 v1: import RUIAN
 v2: user123 změnil o pár mětrů pozici
 v3: user456 přidal shop=*
 ...

 Tím pádem na všech vytvořených nebo zkontrolovaných bodech by nebylo
 potřeba source:addr, source:loc by se nechalo jen pokud obsahuje nějakou
 jinou než s RUIANem související hodnotu, např. 'uhul:ortofoto'.
 
 můžeš ještě upřesnit, co je 'nesouvisející s RUIAN'? Resp. související s 
 RUIAN? uir_adr? cuzk:km? mvcr:adresa?  Dík.

Pro tyto účely bych za shodné považoval ruian, cuzk:ruian (příp. další
variace) a cuzk:km.
Ten zbytek bych asi radši nechal oddělený - kdo ví, co v těch
rejstříkách tenkrát bylo nebo nebylo.

 --
 Petr
 BTW: těch is_in je dnes dle mé DB 2.069.921. Hranice Geofabrik.

Je drsné, že u nás v ČR je 3x víc bodů s is_in než v celém zbytku světa.
A dalším zajímavým poznatkem z českého taginfo je, že adresní body (a to
ještě nejsou v OSM všechny) u nás tvoří cca 70% všech tagovaných bodů.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu hanoj
  - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
  přidaných AM přidat, ?
 
 source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.

*** spíše source:loc než source:position
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations

hanoj
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Dalibor Jelínek
Ahoj,

jo, to asi je lespi.

 

Takze navthuji najit u adresniho bodu

source:position

source:pos

a prendat obsah do 

source:loc

a tagy smazat.

 

a pokud nejsou, tak source:loc nastavit na cuzk:ruian.

 

Zdravi,

Dalibor

 

 

From: hanoj [mailto:eha...@gmail.com] 
Sent: Sunday, February 16, 2014 9:37 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

 

  - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
  přidaných AM přidat, ?
 
 source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.

*** spíše source:loc než source:position
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations

 

hanoj 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 16.2.2014 09:37, hanoj napsal(a):
  - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
  přidaných AM přidat, ?
 
 source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.
 
 *** spíše source:loc než source:position
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations
 
 hanoj

Ahoj,

nebylo by lepší ty source tagy dát přímo na changeset (což je v
současnosti doporučovaný postup pro importy)?
Obzvláště u toho source:position, resp. source:loc bych se celkem bál,
že při editaci lidi posunou bod, ale zapomenou změnit/odmazat tag.

V ČR je stejně jen jeden zdroj pro tyhle data, takže není potřeba na
každém bodu explicitně uvádět, že fakt pochází z RUIANu a ne odněkud jinud.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

může se stát, že některá adresní entita bude mít source:loc i source:position 
či source:pos zároveň. Co mám dělat pak? Prostým přejmenováním tagu vytvořím 
duplicitu. A který z nich si mám vybrat a použít jeho hodnotu pro source:loc? 
Když bude takových případů pár, tak to opravím ručně, nicméně může se stát, že 
narazím na lokalitu, kde bude takových 10.000 a do toho stavu bych se fakt 
nechtěl dostat.

Dne Ne 16. února 2014 11:06:57, Dalibor Jelínek napsal(a):

 Ahoj,
 
 jo, to asi je lespi.
 
 
 
 Takze navthuji najit u adresniho bodu
 
 source:position
 
 source:pos
 
 a prendat obsah do
 
 source:loc
 
 a tagy smazat.
 
 
 
 a pokud nejsou, tak source:loc nastavit na cuzk:ruian.
 
 
 
 Zdravi,
 
 Dalibor
 
 
 
 
 
 From: hanoj [mailto:eha...@gmail.com]
 Sent: Sunday, February 16, 2014 9:37 AM
 To: OpenStreetMap Czech Republic
 Subject: Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace
 
   - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
   přidaných AM přidat, ?
  
  source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.
 
 *** spíše source:loc než source:position
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations
 
 
 
 hanoj
--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

Dne Ne 16. února 2014 11:28:27, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

 nebylo by lepší ty source tagy dát přímo na changeset (což je v
 současnosti doporučovaný postup pro importy)?
 Obzvláště u toho source:position, resp. source:loc bych se celkem bál,
 že při editaci lidi posunou bod, ale zapomenou změnit/odmazat tag.
 
 V ČR je stejně jen jeden zdroj pro tyhle data, takže není potřeba na
 každém bodu explicitně uvádět, že fakt pochází z RUIANu a ne odněkud jinud.

Polohu neměním, tedy zdrojem polohy není RUIAN (pokud jím nebyl už v původní 
adrese). Zdrojem polohy je RUIAN pouze u nově přidávaných bodů. To vše právě 
proto, že s bodem mohl někdo šoupnout a posunout ho na lepší polohu - nad 
vchod, namísto původní, méně vhodné polohy.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

jj, i v CZ:

 source:position |   45821
 source:loc  | 1113248
 source:locality |   1


Dne Ne 16. února 2014 09:37:12, hanoj napsal(a):

   - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
   přidaných AM přidat, ?
  
  source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.
 
 *** spíše source:loc než source:position
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:position#combinations
 http://taginfo.openstreetmap.org/keys/source:loc#combinations
 
 hanoj

--
Petr

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 16.2.2014 12:09, Petr Vejsada napsal(a):
 Ahoj,
 
 Dne Ne 16. února 2014 11:28:27, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
 
 nebylo by lepší ty source tagy dát přímo na changeset (což je v
 současnosti doporučovaný postup pro importy)?
 Obzvláště u toho source:position, resp. source:loc bych se celkem bál,
 že při editaci lidi posunou bod, ale zapomenou změnit/odmazat tag.

 V ČR je stejně jen jeden zdroj pro tyhle data, takže není potřeba na
 každém bodu explicitně uvádět, že fakt pochází z RUIANu a ne odněkud jinud.
 
 Polohu neměním, tedy zdrojem polohy není RUIAN (pokud jím nebyl už v původní 
 adrese). Zdrojem polohy je RUIAN pouze u nově přidávaných bodů. To vše právě 
 proto, že s bodem mohl někdo šoupnout a posunout ho na lepší polohu - nad 
 vchod, namísto původní, méně vhodné polohy.
 
 --
 Petr

Aha, tak to jsem z té ukázky moc nepochopil - tam mají všechny body
source:position=cuzk:ruian. To by asi mít neměly, vzhledem k tomu, že
již existují a neposouváš je, ne?

Ale stále platí výše uvedená otázka... V principu by všechny adresní
body v ČR měly svým obsahem i pozicí být odvozeny od RUIAN. Jakékoliv
odchylky od stavu RUIANu budou buď opravy chyb (doufejme, že jich v
databázi moc není), malá pošoupnutí adresního místa na lepší místo
(např. blíže k vchodu/schránce), příp. doplnění nějakých POI tagů.

Otázkou tedy je, zda by nebylo vhodnější tyhle globální tagy dát přímo
na changesety importu (jak doporučují import guidelines), na
jednotlivých bodech by se pak už přidávat nemusely - co se s tím bodem
během importu přesně dělalo, se uvidí v jeho historii.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

Dne Ne 16. února 2014 12:29:08, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

 Aha, tak to jsem z té ukázky moc nepochopil - tam mají všechny body
 source:position=cuzk:ruian. To by asi mít neměly, vzhledem k tomu, že
 již existují a neposouváš je, ne?

Všechny mají source:addr=cuzk:ruian. source:position=cuzk:ruian mají jen nově 
přidané. 9 se nově přidává, 111 se upravuje. Ať koukám, jak koukám, vidím to 
tak, jak píšu. Nezaměnil jsi to se source:addr?

 
 Ale stále platí výše uvedená otázka... V principu by všechny adresní
 body v ČR měly svým obsahem i pozicí být odvozeny od RUIAN. Jakékoliv
 odchylky od stavu RUIANu budou buď opravy chyb (doufejme, že jich v
 databázi moc není), malá pošoupnutí adresního místa na lepší místo
 (např. blíže k vchodu/schránce), příp. doplnění nějakých POI tagů.

Jestli to správně chápu, pak by to prakticky znamenalo zrušení informace o 
zdroji polohy pro všechny body a zavedení předpokladu, že vše pochází od CUZK, 
není-li uvedeno jinak. V praxi to tak je (pouze ty, které jsou zastoupeny více 
než 100x):

 cuzk:km| 1155200
 uhul:ortofoto  | 353
 uhul:ortofoto, cuzk:km | 287
 ruian  |2900

 
 Otázkou tedy je, zda by nebylo vhodnější tyhle globální tagy dát přímo
 na changesety importu (jak doporučují import guidelines), na
 jednotlivých bodech by se pak už přidávat nemusely - co se s tím bodem
 během importu přesně dělalo, se uvidí v jeho historii.

Jaká konkrétní hodnota source:loc by se tedy měla dávat na changeset? Mně to 
vychází na cuzk:km, ovšem záeží na lokalitě. V okolí Vyškova to bude 99% 
RUIAN, protože tam prostě skoro žádné adresy nejsou. V Praze to bude cuzk:km.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

procházím si těch 9 nově přidaných bodů. Milady Horákové 34 - ukázně pitomě 
umístěného bodu uprostřed baráku. Vsadím se, že Haškova 2 má v RUIAN stejnou 
pozici.

Milady Horákové 135 - vůbec neleží na ulici Milady Horákové, ale věřme, že 
barák má opravdu adresu Milady Horákové 135.

Většina těch nových bodů je umístěna nevhodně uprostřed baráku. Milady 
Horákové 98 je taky úplně jinde, rozhodně ne na ulici Milady Horákové, ovšem 
vchod tam může být.


Dne Ne 16. února 2014 12:29:08, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

  Polohu neměním, tedy zdrojem polohy není RUIAN (pokud jím nebyl už v
  původní  adrese). Zdrojem polohy je RUIAN pouze u nově přidávaných bodů.
  To vše právě proto, že s bodem mohl někdo šoupnout a posunout ho na lepší
  polohu - nad vchod, namísto původní, méně vhodné polohy.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Dne 16.2.2014 13:00, Petr Vejsada napsal(a):
 Ahoj,
 
 Dne Ne 16. února 2014 12:29:08, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):
 
 Aha, tak to jsem z té ukázky moc nepochopil - tam mají všechny body
 source:position=cuzk:ruian. To by asi mít neměly, vzhledem k tomu, že
 již existují a neposouváš je, ne?
 
 Všechny mají source:addr=cuzk:ruian. source:position=cuzk:ruian mají jen nově 
 přidané. 9 se nově přidává, 111 se upravuje. Ať koukám, jak koukám, vidím to 
 tak, jak píšu. Nezaměnil jsi to se source:addr?

Aha, moje chyba - já si proklikal jen pár náhodných bodů v západní části
a naprosto špatně z toho vyvodil, že to mají všechny.


 Ale stále platí výše uvedená otázka... V principu by všechny adresní
 body v ČR měly svým obsahem i pozicí být odvozeny od RUIAN. Jakékoliv
 odchylky od stavu RUIANu budou buď opravy chyb (doufejme, že jich v
 databázi moc není), malá pošoupnutí adresního místa na lepší místo
 (např. blíže k vchodu/schránce), příp. doplnění nějakých POI tagů.
 
 Jestli to správně chápu, pak by to prakticky znamenalo zrušení informace o 
 zdroji polohy pro všechny body a zavedení předpokladu, že vše pochází od 
 CUZK, 
 není-li uvedeno jinak. V praxi to tak je (pouze ty, které jsou zastoupeny 
 více 
 než 100x):
 
  cuzk:km| 1155200
  uhul:ortofoto  | 353
  uhul:ortofoto, cuzk:km | 287
  ruian  |2900
 

 Otázkou tedy je, zda by nebylo vhodnější tyhle globální tagy dát přímo
 na changesety importu (jak doporučují import guidelines), na
 jednotlivých bodech by se pak už přidávat nemusely - co se s tím bodem
 během importu přesně dělalo, se uvidí v jeho historii.
 
 Jaká konkrétní hodnota source:loc by se tedy měla dávat na changeset? Mně to 
 vychází na cuzk:km, ovšem záeží na lokalitě. V okolí Vyškova to bude 99% 
 RUIAN, protože tam prostě skoro žádné adresy nejsou. V Praze to bude cuzk:km.
 
 --
 Petr

Na tom changesetu by to podle mě nebylo potřeba rozlišovat (jestli se
mění/doplňuje adresa, nebo i pozice je vidět přímo z jeho obsahu),
použil bych něco jako:
source=cuzk:ruian
url=http://wiki.openstreetmap.org/wiki/POPIS_IMPORTU
import=yes
bot=yes
comment=???

V historii každého bodu pak bude např.:
v1: import RUIAN
v2: user123 změnil o pár mětrů pozici
v3: user456 přidal shop=*
...

Tím pádem na všech vytvořených nebo zkontrolovaných bodech by nebylo
potřeba source:addr, source:loc by se nechalo jen pokud obsahuje nějakou
jinou než s RUIANem související hodnotu, např. 'uhul:ortofoto'.

Zdraví,
Petr Morávek aka Xificurk

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-16 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

začíná mi to trochu připomínat diskusi o administrativních hranicích, kam by 
stačilo přidávat addr:place ;-).

Osobně nepovažuji source:loc za důležitý údaj a klidně bych ho vypustil. 
Mimochodem - sázku bych vyhrál - roh Milady Horákové a Haškovy - v RUIAN jsou 
obě adresy na stejném místě uprostřed baráku. Haškovu dělal Petr Dlouhý podle 
UIR_ADDR, nikdy jsem nezkoumal, jak to funguje a jak je tam určena poloha, 
nicméně tak, jak jsou umístěny adresní body v Haškově bych dal 
source:loc=zdravý_rozum ;-)

Dne Ne 16. února 2014 13:28:20, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a):

  Jaká konkrétní hodnota source:loc by se tedy měla dávat na changeset? Mně
  to vychází na cuzk:km, ovšem záeží na lokalitě. V okolí Vyškova to bude
  99% RUIAN, protože tam prostě skoro žádné adresy nejsou. V Praze to bude
  cuzk:km.

 Na tom changesetu by to podle mě nebylo potřeba rozlišovat (jestli se
 mění/doplňuje adresa, nebo i pozice je vidět přímo z jeho obsahu),
 použil bych něco jako:
 source=cuzk:ruian
 url=http://wiki.openstreetmap.org/wiki/POPIS_IMPORTU
 import=yes
 bot=yes
 comment=???

Tohle by šlo.


 
 V historii každého bodu pak bude např.:
 v1: import RUIAN
 v2: user123 změnil o pár mětrů pozici
 v3: user456 přidal shop=*
 ...
 
 Tím pádem na všech vytvořených nebo zkontrolovaných bodech by nebylo
 potřeba source:addr, source:loc by se nechalo jen pokud obsahuje nějakou
 jinou než s RUIANem související hodnotu, např. 'uhul:ortofoto'.

Tohle by taky šlo, respektive je mi to jedno, nicméně červíček - vyžaduje to 
pátrání v historii uzlu a tedy to snižuje uživatelskou přívětivost editace a 
získávání informací. To znamená, že bych se musel kouknout na poslední 
changeset, pak na historii a z toho dovozovat, jaký je vlastně současný stav 
uzlu. Znamenalo by to, že informaci, která je teď dostupná hned, by bylo třeba 
dovozovat. Podobně jako ať si Navit (příklad) spočítá podle hranic, kde se 
vlastně nachází.

No nic, jdu dodělávat další test, zda se adresní místo nachází do 50m od 
ulice, ke které patří.

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Ukázkový .osm Re: Adresy z RUIAN - 2. rekapitulace

2014-02-15 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

Dne So 15. února 2014 18:57:12, Petr Vejsada napsal(a):


 K diskusi:
 
 - obsah tagu is_in
 
 - source:position - nevím, k čemu je. Možnosti ignorovat, mazat, i nově
 přidaných AM přidat, ?

source:position se nemaže, v případě přidávání nových bodů se přidává.

V is_in je momentálně text 'Is in ...', dokud se nedohodne, co s tím.

Na http://pedro.poloha.net/osm/ukazka.osm je ulice Milady Horákové v Praze. 
Bot nevydal žádná varování.

Prosím o kontrolu - překlepy a všeho, co vás napadne. JOSM proti ničemu 
neprotestuje.

Neuploadovat na OSM ;-)

--
Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz