Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Myckel Habets
On Tue, 16 Sep 2008 07:13:14 +0200
Geert Schuring [EMAIL PROTECTED] wrote:

  Als je nog geen vreemde mailtjes van mij bent gewend, klinkt het
  misschien raar in de oren. Toch heb ik nu al een aantal weken over
  het idee van Geert nagedacht en het bevalt me *iedere* dag meer.
 
 Pfjeeuw... toen ik de titel las dacht ik dat ik de wind van voren zou
 krijgen. Dictator schap klinkt nou niet echt positief.
 

Hoofdmoderator? (Of een Linus Torvalds, die zich ook zo gedraagt en
iedereen accepteert als dusdanig).

 
  Wat heeft Geert eerder voorgesteld; iemand is verantwoordelijk voor
  een stukje gebied wat hij redelijk kent of waar hij eenvoudig de
  status van zou kunnen controleren.
 
 KLopt, maar toen ik dat zei werd ik behoorlijk afgeschoten omdat OSM
 volgens diegenen anarchie moet blijven, en ook altijd zal blijven.
 (volgens hen dan he?)
 
 Ik sta nog steeds volledig achter mijn voorstel.
 

Ik heb dergelijke uitspraak ook vorig jaar gedaan, op de mapping party
in Amsterdam, alleen noemde ik het geen dictator, maar een mapping groep
(er is dan ook niet een persoon verantwoordelijk, maar de gehele groep
(4 a 5 personen) moet uit problemen komen). Ik denk dat dit er ook voor
zorgt dat als de dictator even geen tijd heeft, dingen niet blijven
liggen. Het is en blijft een vrijwilligersproject en dit soort dingen
kunnen dan veel tijd gaan opnemen. Ik denk dat je de
verantwoordelijkheid en regie niet bij een persoon moet leggen. 

Daarnaast kan de opzet per gebied verschillen. In kleine dorpen kan
goed met het dictator-idee gewerkt worden. In grote steden zie ik
liever mapping groepen.

Mijn 2 eurocent.

Myckel



signature.asc
Description: PGP signature
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Geert Schuring
 Als je nog geen vreemde mailtjes van mij bent gewend, klinkt het
 misschien raar in de oren. Toch heb ik nu al een aantal weken over het
 idee van Geert nagedacht en het bevalt me *iedere* dag meer.
 
 
 Wat heeft Geert eerder voorgesteld; iemand is verantwoordelijk voor een
 stukje gebied wat hij redelijk kent of waar hij eenvoudig de status van
 zou kunnen controleren.

Maaruh, wat heeft dit te maken met de werkgroep tagging zoals in de
titel staat?


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Aftrap agenda komen weekend by AND ???

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Maarten Deen
Ik ben zo vrij geweest de Wiki aan te vullen met de agenda van Gert. Ik zal 
proberen ook een laptop met Ubuntu mee te nemen. Ik neem aan dat we bij AND 
gebruik kunnen maken van hun netwerk?

Maarten

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 16 Sep 2008, Geert Schuring wrote:

  Mijn toevoeging aan deze voorwaarde; de aanpassingen worden slechts
  gedaan op basis van *recente* data, gemaakt met GPS apparatuur, waarbij
  ruw materiaal wordt gebruikt, waar tevens per weg van bekend is wat de
  foutmarge is zodat het zogenaamde 'curve fitting' mogelijk is, intekenen
  gebeurt dus slechts op kruispunten.

 Ik geloof niet dat ik je helemaal volg...

Hoe de weg loopt is gebasseerd op eigen GPS Traces die een foutmarge
meegeven, niet op luchtfoto's etc.

Curve fitting is een weg maken op basis van GPS puntjes zonder te
segmenteren.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 16 Sep 2008, Geert Schuring wrote:

  Als je nog geen vreemde mailtjes van mij bent gewend, klinkt het
  misschien raar in de oren. Toch heb ik nu al een aantal weken over het
  idee van Geert nagedacht en het bevalt me *iedere* dag meer.
 
 
  Wat heeft Geert eerder voorgesteld; iemand is verantwoordelijk voor een
  stukje gebied wat hij redelijk kent of waar hij eenvoudig de status van
  zou kunnen controleren.

 Maaruh, wat heeft dit te maken met de werkgroep tagging zoals in de
 titel staat?

De dictator/hertog moet natuurlijk wel in het gareel gehouden worden. Dus
op dit neven project moet *exact* duidelijk zijn wat map features zijn.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
Hoi Stefan

Al een weigering van Blijdorp gehad ???


Gert Gremmen
-

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)

-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Stefan de Konink
Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 9:25 AM
Aan: [EMAIL PROTECTED]; OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

On Tue, 16 Sep 2008, Geert Schuring wrote:

  Als je nog geen vreemde mailtjes van mij bent gewend, klinkt het
  misschien raar in de oren. Toch heb ik nu al een aantal weken over
het
  idee van Geert nagedacht en het bevalt me *iedere* dag meer.
 
 
  Wat heeft Geert eerder voorgesteld; iemand is verantwoordelijk voor
een
  stukje gebied wat hij redelijk kent of waar hij eenvoudig de status
van
  zou kunnen controleren.

 Maaruh, wat heeft dit te maken met de werkgroep tagging zoals in de
 titel staat?

De dictator/hertog moet natuurlijk wel in het gareel gehouden worden.
Dus
op dit neven project moet *exact* duidelijk zijn wat map features zijn.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 16 Sep 2008, Myckel Habets wrote:

  Pfjeeuw... toen ik de titel las dacht ik dat ik de wind van voren zou
  krijgen. Dictator schap klinkt nou niet echt positief.
 

 Hoofdmoderator? (Of een Linus Torvalds, die zich ook zo gedraagt en
 iedereen accepteert als dusdanig).

Ik zou het per 'gebied' willen delegeren. Dus Geert aan top als Koning van
de lage landen (= werkgroep tagging), en een aantal verantwoordelijken
voor gebieden.

   Wat heeft Geert eerder voorgesteld; iemand is verantwoordelijk voor
   een stukje gebied wat hij redelijk kent of waar hij eenvoudig de
   status van zou kunnen controleren.
 
  KLopt, maar toen ik dat zei werd ik behoorlijk afgeschoten omdat OSM
  volgens diegenen anarchie moet blijven, en ook altijd zal blijven.
  (volgens hen dan he?)
 
  Ik sta nog steeds volledig achter mijn voorstel.
 

 Ik heb dergelijke uitspraak ook vorig jaar gedaan, op de mapping party
 in Amsterdam, alleen noemde ik het geen dictator, maar een mapping groep
 (er is dan ook niet een persoon verantwoordelijk, maar de gehele groep
 (4 a 5 personen) moet uit problemen komen). Ik denk dat dit er ook voor
 zorgt dat als de dictator even geen tijd heeft, dingen niet blijven
 liggen. Het is en blijft een vrijwilligersproject en dit soort dingen
 kunnen dan veel tijd gaan opnemen. Ik denk dat je de
 verantwoordelijkheid en regie niet bij een persoon moet leggen.

;) Vul het in zoals je wilt ;) Een vijfkoppige draak mag je het ook noemen
;)

 Daarnaast kan de opzet per gebied verschillen. In kleine dorpen kan
 goed met het dictator-idee gewerkt worden. In grote steden zie ik
 liever mapping groepen.

...als het meer mensen het een goed idee vinden, moeten we maar eens een
opzetje maken :)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 16 Sep 2008, Gert Gremmen wrote:

 Al een weigering van Blijdorp gehad ???

Nee... ik zit vandaag alleen de hele dag in A'dam, dus mocht iemand anders
een belletje wagen aan publieks voorlichting. Anders wordt het morgen
middag voordat ik kan bellen.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
OSM keizer koning admiraal
Editen kunnen we allemaal.

Jongens dit kan toch helemaal niet.
De kracht van Wikipedia en OSM ligt in de vrijheid om mee te
doen zonder drempels.


Steek je energie in middelen om
gekluns en fraude en terug te kunnen draaien.

We kunnen dat wel regionaal organiseren, met
een coördinator om onzuiverheden te verifieren,
maar met uitsluitend doel  om achteraf iest terug te kunnen
draaien.

Om te beginnen moeten we een daily diff draaien EN bewaren 
Dan moet er een tool komen om per tijd-slot datum-slot
per editor wijzigingen terug te draaien.

Verder moet zo'n tool markeringen  aanbrengen op de boudaries
van de wijzigingen die deze aanbrengt, zodat de edits die op basis
van foute data zijn gemaakt , en nu -in de lucht hangen- kunnen 
worden gevonden.


Gert Gremmen
-

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)


-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Stefan de Konink
Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 9:30 AM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

On Tue, 16 Sep 2008, Myckel Habets wrote:

  Pfjeeuw... toen ik de titel las dacht ik dat ik de wind van voren zou
  krijgen. Dictator schap klinkt nou niet echt positief.
 

 Hoofdmoderator? (Of een Linus Torvalds, die zich ook zo gedraagt en
 iedereen accepteert als dusdanig).

Ik zou het per 'gebied' willen delegeren. Dus Geert aan top als Koning van
de lage landen (= werkgroep tagging), en een aantal verantwoordelijken
voor gebieden.

   Wat heeft Geert eerder voorgesteld; iemand is verantwoordelijk voor
   een stukje gebied wat hij redelijk kent of waar hij eenvoudig de
   status van zou kunnen controleren.
 
  KLopt, maar toen ik dat zei werd ik behoorlijk afgeschoten omdat OSM
  volgens diegenen anarchie moet blijven, en ook altijd zal blijven.
  (volgens hen dan he?)
 
  Ik sta nog steeds volledig achter mijn voorstel.
 

 Ik heb dergelijke uitspraak ook vorig jaar gedaan, op de mapping party
 in Amsterdam, alleen noemde ik het geen dictator, maar een mapping groep
 (er is dan ook niet een persoon verantwoordelijk, maar de gehele groep
 (4 a 5 personen) moet uit problemen komen). Ik denk dat dit er ook voor
 zorgt dat als de dictator even geen tijd heeft, dingen niet blijven
 liggen. Het is en blijft een vrijwilligersproject en dit soort dingen
 kunnen dan veel tijd gaan opnemen. Ik denk dat je de
 verantwoordelijkheid en regie niet bij een persoon moet leggen.

;) Vul het in zoals je wilt ;) Een vijfkoppige draak mag je het ook noemen
;)

 Daarnaast kan de opzet per gebied verschillen. In kleine dorpen kan
 goed met het dictator-idee gewerkt worden. In grote steden zie ik
 liever mapping groepen.

...als het meer mensen het een goed idee vinden, moeten we maar eens een
opzetje maken :)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Blijdorp 2009

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
Geef eens en overzicht van wat je gedaan hebt ?

datum, wie, welke contactpersoon

dan bel ik ze eens op.

Regards,

Ing. Gert Gremmen




ce-test, qualified testing bv



-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Stefan de Konink
Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 9:33 AM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

On Tue, 16 Sep 2008, Gert Gremmen wrote:

 Al een weigering van Blijdorp gehad ???

Nee... ik zit vandaag alleen de hele dag in A'dam, dus mocht iemand
anders
een belletje wagen aan publieks voorlichting. Anders wordt het morgen
middag voordat ik kan bellen.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Blijdorp 2009

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 16 Sep 2008, Gert Gremmen wrote:

 Geef eens en overzicht van wat je gedaan hebt ?

 datum, wie, welke contactpersoon

 dan bel ik ze eens op.

Als ik het verzonden emailtje hier had gehad, dan had ik het zelf gedaan
;) Ik heb Blijdorp gebeld, gevraagd is een mailtje te sturen, dat heb ik
gedaan en niets op terug gehad...


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Milo van der Linden
Ook hier sluit ik mij bij aan; historie bijhouden!

Wel vind ik het raadzaam om te onderzoeken in hoeverre de onderliggende 
database al algorithmen en methodieken aan boord heeft voor het 
bijhouden van historie, laten we het wiel niet opnieuw uitvinden.

Als je spreekt over échte historie (kaarten uit 1400 en zo) dan stel ik 
een andere methodiek voor: Op een andere server dedicated historische 
kaarten hosten (gebeurt al) en via openlayers ontsluiten.

Armijn Hemel wrote:
 On Tue, 2008-09-16 at 00:05 +0200, Milo van der Linden wrote:
 Met name de toevoeging inzake recente data  bevalt mij wel.
 
 Dat ligt er maar helemaal aan wat je doel is. Ik zelf ben naast de kaart
 van de straat waar ik me *nu* bevind ook geinteresseerd in (recente)
 historische kaarten. Als je er dus iets bij kan stoppen als een datum
 wanneer een bepaalde weg waar loopt, dan is dat een goed idee, want dit
 is op dit moment nog compleet niet aangepakt in OSM.
 
 Dus 'recente data' gaat mij niet eens ver genoeg. Ik wil (met enige
 precisie) weten wanneer een weg ergens lag.
 
 armijn
 


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Richard Korthuis
2008/9/15 Stefan de Konink [EMAIL PROTECTED]

 Mijn toevoeging aan deze voorwaarde; de aanpassingen worden slechts
 gedaan op basis van *recente* data, gemaakt met GPS apparatuur, waarbij
 ruw materiaal wordt gebruikt, waar tevens per weg van bekend is wat de
 foutmarge is zodat het zogenaamde 'curve fitting' mogelijk is, intekenen
 gebeurt dus slechts op kruispunten. Het ruwe materiaal zou wat mij
 betreft direct de basis moeten zijn van de data. Alle metadata wordt op
 basis van deze zelfde 'standaard' toegevoegd, er is een foto van een
 bord, dat maakt dat vanaf dat punt de weg een bepaalde 'status' heeft.

 Dit in tegenstelling tot OSM, waar eigenlijk niet is bekend *waarom*
 iemand kiest om een weg een fietspad te laten zijn. Levert dit extra
 werk op? Bij het wandelen/fietsen moeten wat vaker foto's worden gemaakt
 zodat er daadwerkelijk een reden is waarom er iets gebeurd.


Hiermee leg je de drempel om deel te nemen veel hoger. Ik ben pas kort
actief met OSM en heb ook wat aanpassingen gedaan op basis van mijn kennis
van het gebied. Als ik er eerst heen had moeten gaan om foto's te maken
omdat anders mijn wijzigingen niet geldig zouden zijn, dan had ik die
wijzigingen waarschijnlijk niet gedaan.

Uiteraard is het een pre als iemand zijn toevoegingen / aanpassingen kan
onderbouwen met behulp van foto's, maar dit moet geen must zijn. Maar dat is
mijn mening.
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Blijdorp 2009

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
Van Blijdorp geen medewerking te verwachten.

Je verzoek is ergens in de molen, ze weten niet bij wie,
alleen met een naam erbij komen we verder.

Ik denk dat we zaterdag blijdorp moeten schrappen,
als we tenminste niet zelf willen dokken.


Regards,


Gert

-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Stefan de Konink
Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 9:45 AM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Blijdorp 2009

On Tue, 16 Sep 2008, Gert Gremmen wrote:

 Geef eens en overzicht van wat je gedaan hebt ?

 datum, wie, welke contactpersoon

 dan bel ik ze eens op.

Als ik het verzonden emailtje hier had gehad, dan had ik het zelf gedaan
;) Ik heb Blijdorp gebeld, gevraagd is een mailtje te sturen, dat heb ik
gedaan en niets op terug gehad...


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Blijdorp 2009

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp AND Automotive Navigation Data
Hoi,
 Als OSM de Diergaarde in kaart brengt is het toch een vorm van
sponsoring? Dus, heb je deze al geprobeerd?

Sponsor-informatie
Voor informatie over de verschillende mogelijkheden om Diergaarde
Blijdorp te ondersteunen, kunt u contact opnemen met Irene van der
Schaar, directiesecretaris,
tel. 010 - 4431480.

Groet,
Arjan
(AND)

On 9/16/08, Gert Gremmen [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Geef eens en overzicht van wat je gedaan hebt ?

 datum, wie, welke contactpersoon

 dan bel ik ze eens op.

 Regards,

 Ing. Gert Gremmen

 
 

 ce-test, qualified testing bv



 -Oorspronkelijk bericht-
 Van: [EMAIL PROTECTED]
 [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Stefan de Konink
 Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 9:33 AM
 Aan: OpenStreetMap NL discussion list
 Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

 On Tue, 16 Sep 2008, Gert Gremmen wrote:

 Al een weigering van Blijdorp gehad ???

 Nee... ik zit vandaag alleen de hele dag in A'dam, dus mocht iemand
 anders
 een belletje wagen aan publieks voorlichting. Anders wordt het morgen
 middag voordat ik kan bellen.


 Stefan


 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Blijdorp 2009 en AND mapping party

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Floris Looijesteijn
Maar we hoeven natuurlijk niet met z'n allen daar heen.
Ik wil zowiezo m'n eigen kaartje wel betalen.

Ik heb ook de wijk Nesselande even bekeken en dat moet
volgens mij met een paar man wel lukken zondagmiddag.

Ik stel dan ook voor om Blijdorp ook voor zondag te laten.

AND is trouwens akkoord met 10.00 op zaterdag en hebben
ook nog een paar mensen die mee willen mappen.

Groet,
Floris

Gert Gremmen schreef:
 Van Blijdorp geen medewerking te verwachten.

 Je verzoek is ergens in de molen, ze weten niet bij wie,
 alleen met een naam erbij komen we verder.

 Ik denk dat we zaterdag blijdorp moeten schrappen,
 als we tenminste niet zelf willen dokken.


 Regards,


 Gert

 -Oorspronkelijk bericht-
 Van: [EMAIL PROTECTED]
 [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Stefan de Konink
 Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 9:45 AM
 Aan: OpenStreetMap NL discussion list
 Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Blijdorp 2009

 On Tue, 16 Sep 2008, Gert Gremmen wrote:

 Geef eens en overzicht van wat je gedaan hebt ?

 datum, wie, welke contactpersoon

 dan bel ik ze eens op.

 Als ik het verzonden emailtje hier had gehad, dan had ik het zelf gedaan
 ;) Ik heb Blijdorp gebeld, gevraagd is een mailtje te sturen, dat heb ik
 gedaan en niets op terug gehad...


 Stefan


 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Baarn Meeting

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
Read it:

http://www.webmapper.net/

 

 

Gert Gremmen

-

 

Openstreetmap.nl  (alias: cetest)

 

image001.gif___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] aftrap agenda komen weekend by AND ???

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Floris Looijesteijn
Prima! Zet jij de details even in de wiki?

Misschien is voor sommige mensen 10 (of 11) uur wel een beetje
vroeg op zondag maar voor mij geen probleem.

Groet,
Floris

Gert Gremmen schreef:
 Mijn insteek was zaterdag alles gewoon bij AND, en
 zondag rond 10-11 uur bij mijn toko
 WiFi 1/8MB aanwezig.

 Regards,

 Ing. Gert Gremmen

 
 

 ce-test, qualified testing bv



 -Oorspronkelijk bericht-
 Van: [EMAIL PROTECTED]
 [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Floris Looijesteijn
 Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 12:14 PM
 Aan: OpenStreetMap NL discussion list
 Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] aftrap agenda komen weekend by AND ???

 Om even terug te komen op mezelf :)

 We kunnen natuurlijk altijd bij jou verzamelen (om 12:00) en daarna
 verder
 gaan naar Nesselande en/of Blijdorp.

 Zoals het er nu uitziet zal het misschien wel iets meer als 10 man
 worden.
 Vast niet iedereen zal de tegelijk aankomen, denk je dat dat past?

 Groet,
 Floris

 Floris Looijesteijn schreef:
 Bedankt! Maar dat is ook niet echt in de buurt van Nesselande toch?

 Weet jij trouwens wat de slechte buurten zijn waar we beter niet af
 kunnen
 spreken? Moeten we bijvoorbeeld in de buurt van NS station Rotterdam
 Alexander voor onze GPS-en vrezen?

 Groet,
 Floris

 Gert Gremmen schreef:
 Tot 10 man kunnen jullie bij mij terecht

 Ce-test
 Kiotoweg 363
 3047 BG Rotterdam

 Gert

 -Oorspronkelijk bericht-
 Van: [EMAIL PROTECTED]
 [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Robin Harmsen
 Verzonden: maandag 15 september 2008 16:15
 Aan: 'OpenStreetMap NL discussion list'
 Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] aftrap agenda komen weekend by AND ???

 Wordt toch eens tijd dat ik mijn weekend/avond  bij-baantje ga
 opzeggen
 zodat ik ook eens tijd heb om eens lang te komen.

 -Oorspronkelijk bericht-
 Van: [EMAIL PROTECTED]
 [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Floris Looijesteijn
 Verzonden: maandag 15 september 2008 15:31
 Aan: OpenStreetMap NL discussion list
 Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] aftrap agenda komen weekend by AND ???

 Even voor de volledigheid:

 Zaterdag is het kantoor van AND geopend voor ons en zondag moeten we
 ergens anders afspreken. We moeten maar proberen om nieuwe mappers zo
 veel
 mogelijk op zaterdag langs te laten komen.

 Ik was van plan om vanavond het een en ander op de wiki en
 mailinglist
 te
 zetten.

 Groet,
 Floris

 Gert Gremmen schreef:
 Za



 Introductie OSM  (voorstel rondje met nwe leden)

 Minicursus Mappen (indien nieuwe leden)

 Afreis naar Blijdorp



 Cursusje Hoe maak ik een eigen OSM server  / simultaan:  WIKI maken

 (ik neem een Ubuntu PC mee, als rob en of martijn dat willen doen)







 Zo

 Introductie OSM  (voorstel rondje met nwe leden)

 Minicursus Mappen (indien nieuwe leden)

 Afreis naar Nesselanden (ik heb auto en 4 plekken) (kan ook met
 metro)







 Gert Gremmen

 -



 Openstreetmap.nl  (alias: cetest)



 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel
Op 15 sep 2008, om 23:07 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven:

 -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
 Hash: SHA512

 Hoi Allen,


 Korte samenvatting: ik wil dictatorschap introduceren, een dictator  
 kan
 keuzes maken over zijn te beheren gebied. Blijkt echter dat hij suckt,
 wordt zijn privileges door de andere (nabijgelegen) dictators  
 omvergegooid.


Even op de manier van de reclames voor ontharingsmagie:
Voor: iedereen heeft een gelijke macht om aan OpenStreetMap bij te  
dragen, met alle gevaren van dien die we proberen op te lossen a  
posteriori met behulp van een groeiend aantal 'peers' en niet te  
vergeten technisch instrumentarium (change sets, API0.6). Dit levert  
een wild groeiende database op, met al zijn kleine interne  
incoherenties maar met steeds nieuwe initiatieven.
Na: OSM gaat ten onder aan machtsstrijdjes tussen zelfbenoemde  
dictatortjes; aspirant-bijdragers zowel als door de wol geverfde  
mappers gooien uit frustratie de handdoek in de ring. Bij decreet  
vastgestelde technieken en randvoorwaarden verstikken nieuwe ideeën,  
waardoor het project verschraalt tot een vrijwilligers-TeleAtlas die  
geen enkele relevantie heeft in de wereld van geo-informatie.

Martijn
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Tijn Buijs
Martijn van Exel wrote:
 Op 15 sep 2008, om 23:07 heeft Stefan de Konink het volgende geschreven:
 
 -BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
 Hash: SHA512

 Hoi Allen,


 Korte samenvatting: ik wil dictatorschap introduceren, een dictator  
 kan
 keuzes maken over zijn te beheren gebied. Blijkt echter dat hij suckt,
 wordt zijn privileges door de andere (nabijgelegen) dictators  
 omvergegooid.
 
 
 Even op de manier van de reclames voor ontharingsmagie:
 Voor: iedereen heeft een gelijke macht om aan OpenStreetMap bij te  
 dragen, met alle gevaren van dien die we proberen op te lossen a  
 posteriori met behulp van een groeiend aantal 'peers' en niet te  
 vergeten technisch instrumentarium (change sets, API0.6). Dit levert  
 een wild groeiende database op, met al zijn kleine interne  
 incoherenties maar met steeds nieuwe initiatieven.
 Na: OSM gaat ten onder aan machtsstrijdjes tussen zelfbenoemde  
 dictatortjes; aspirant-bijdragers zowel als door de wol geverfde  
 mappers gooien uit frustratie de handdoek in de ring. Bij decreet  
 vastgestelde technieken en randvoorwaarden verstikken nieuwe idee�n,  
 waardoor het project verschraalt tot een vrijwilligers-TeleAtlas die  
 geen enkele relevantie heeft in de wereld van geo-informatie.
 
 Martijn
 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
 

Ja, goed punt, dat moet wel voorkomen worden. Maar die dictators 
worden natuurlijk niet zomaar aangenomen. Ik neem aan dat het mensen 
worden die hun sporen al verdiend hebben binnen OSM.
Ik denk dat er gestemd moet worden wie er de dictator wordt. En 1x in 
de zoveel tijd (half jaar? jaar?) een ander persoon die in die functie 
zit. Dan heb je niet het probleem dat ze zich elitair gaan voelen en 
gedragen en kunnen nieuwe mappers ook dictator worden.
Of is dit een slecht idee?

Groeten, Tijn

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Martijn van Exel

Op 16 sep 2008, om 13:02 heeft Tijn Buijs het volgende geschreven:
 [..]
 Ja, goed punt, dat moet wel voorkomen worden. Maar die dictators
 worden natuurlijk niet zomaar aangenomen. Ik neem aan dat het mensen
 worden die hun sporen al verdiend hebben binnen OSM.
 Ik denk dat er gestemd moet worden wie er de dictator wordt. En 1x  
 in
 de zoveel tijd (half jaar? jaar?) een ander persoon die in die functie
 zit. Dan heb je niet het probleem dat ze zich elitair gaan voelen en
 gedragen en kunnen nieuwe mappers ook dictator worden.
 Of is dit een slecht idee?



Dictators worden niet gekozen, maar wijzen zichzelf aan. Als je een  
democratisch systeem gaat introduceren, zoals jij voorstelt, dan  
verzak je helemaal in een moeras van ellende: stemprocedures, de  
bijbehorende uitvoerende en wetgevende 'machten' - daar ontkom je dan  
ook niet aan, wie gaat dat doen?
De do-ocracy die we nu hebben zal dan zo slecht nog niet blijken te  
zijn geweest...

Martijn



-- 
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] open street photo

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Rob
ik zag zaterdag Gert's fiets foto's
misschien is het een ideee om op openstreetphoto.org ook het volgende
voorbeeld te draaien http://openlayers.org/dev/examples/georss-flickr.html
dan zien we de foto's op de kaart (met je wel syncen met een gpx file
natuurlijk), een klein beetje dus als google's streetview..

Rob
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] open street photo

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
Goed idee, laat maar

weten als je fotos nodig hebt,

en in welke resolutie

 

Regards,

Ing. Gert Gremmen




 
ce-test, qualified testing bv

 

 

Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Rob
Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 2:20 PM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: [OSM-talk-nl] open street photo

 

ik zag zaterdag Gert's fiets foto's
misschien is het een ideee om op openstreetphoto.org ook het volgende
voorbeeld te draaien 
http://openlayers.org/dev/examples/georss-flickr.html
dan zien we de foto's op de kaart (met je wel syncen met een gpx file
natuurlijk), een klein beetje dus als google's streetview.. 

Rob

image001.gif___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Geert Schuring
 OSM keizer koning admiraal
 Editen kunnen we allemaal.

Precies... we kunnen vanalles verzinnen, maar aant eind vant verhaal kan
iedere kluns via potlatch doen wattie wil. Daar kunnen we niet omheen.

 Steek je energie in middelen om
 gekluns en fraude en terug te kunnen draaien.
 
 We kunnen dat wel regionaal organiseren, met
 een coördinator om onzuiverheden te verifieren,
 maar met uitsluitend doel  om achteraf iest terug te kunnen
 draaien.

Dat is exact wat ik al een tijdje doe. Ik heb mezelf op de volgende manier
tot moderator van Ede verheven:

- Ik heb in ITO OSM Mapper [1] een area gedefinieerd waar Ede binnen valt.
- vervolgens heb ik de RSS feed van die area toegevoegd aan m'n Rss reader.
- elke keer als iemand iets aanpast in Ede krijg ik een notificatie met een
link naar ITO OSM Mapper [1] waar een overzicht van de nodes en ways die
zijn aangepast is te zien.

Het enige wat ik nog mis is een duidelijk overzicht van de changes aan die
nodes/ways/relations. Nu zie ik alleen welke er aangepast zijn, niet wat er
precies gewijzigd is.

Geert.

[1] http://www.itoworld.com/


Message sent using UebiMiau 2.7.10



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] open street photo

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Rob
Op 16 september 2008 15:45 schreef Gert Gremmen [EMAIL PROTECTED] het
volgende:

  Goed idee, laat maar

 weten als je fotos nodig hebt,

 en in welke resolutie….


stefan moet maar eens eerst reageren of hij z'n server dit wil aandoen ;)

Rob
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Robin Harmsen
Hey, dat is gaaf een RSS feed van veranderingen!!!

Die ga ik vanavond meteen eens proberen om te zien of Maarssen een beetje 
actief bijgewerkt wordt 

-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Geert Schuring
Verzonden: dinsdag 16 september 2008 16:44
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

 OSM keizer koning admiraal
 Editen kunnen we allemaal.

Precies... we kunnen vanalles verzinnen, maar aant eind vant verhaal kan
iedere kluns via potlatch doen wattie wil. Daar kunnen we niet omheen.

 Steek je energie in middelen om
 gekluns en fraude en terug te kunnen draaien.
 
 We kunnen dat wel regionaal organiseren, met
 een coördinator om onzuiverheden te verifieren,
 maar met uitsluitend doel  om achteraf iest terug te kunnen
 draaien.

Dat is exact wat ik al een tijdje doe. Ik heb mezelf op de volgende manier
tot moderator van Ede verheven:

- Ik heb in ITO OSM Mapper [1] een area gedefinieerd waar Ede binnen valt.
- vervolgens heb ik de RSS feed van die area toegevoegd aan m'n Rss reader.
- elke keer als iemand iets aanpast in Ede krijg ik een notificatie met een
link naar ITO OSM Mapper [1] waar een overzicht van de nodes en ways die
zijn aangepast is te zien.

Het enige wat ik nog mis is een duidelijk overzicht van de changes aan die
nodes/ways/relations. Nu zie ik alleen welke er aangepast zijn, niet wat er
precies gewijzigd is.

Geert.

[1] http://www.itoworld.com/


Message sent using UebiMiau 2.7.10



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp joris meijerink
.. dat is errug handig ..

Congratulations. You have registered successfully for the ITO
service. Please click on the link below to activate your account and
begin using the service.

Checking Deventer e.o.

gr Joris

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] RSS-feed vwb mutaties

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Gert Gremmen
beste Hertog Geert, Robin en Joris 

Wat jullie niet moeten vergeten is dat eventuele
ongewenste verandering binnen jullie hertogdom, met evenveel recht
hebben plaatsgevonden , als de originele data is ingevoerd.

Het lijkt me niet meer dan fatsoenlijk als jullie
eerst contact opnemen met de betreffende horige voordat
je zijn/haar werk platwalst.

Noblesse Oblige


Regards,

Ing. Gert Gremmen




ce-test, qualified testing bv



-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens joris meijerink
Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 5:15 PM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

.. dat is errug handig ..

Congratulations. You have registered successfully for the ITO
service. Please click on the link below to activate your account and
begin using the service.

Checking Deventer e.o.

gr Joris

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Eugene van der Pijll
Geert Schuring schreef:
  OSM keizer koning admiraal
  Editen kunnen we allemaal.
 
 Precies... we kunnen vanalles verzinnen, maar aant eind vant verhaal kan
 iedere kluns via potlatch doen wattie wil. Daar kunnen we niet omheen.

Gelukkig maar. Hoe laagdrempeliger, hoe beter.

 Dat is exact wat ik al een tijdje doe. Ik heb mezelf op de volgende manier
 tot moderator van Ede verheven:
 
 - Ik heb in ITO OSM Mapper [1] een area gedefinieerd waar Ede binnen valt.
 - vervolgens heb ik de RSS feed van die area toegevoegd aan m'n Rss reader.
 - elke keer als iemand iets aanpast in Ede krijg ik een notificatie met een
 link naar ITO OSM Mapper [1] waar een overzicht van de nodes en ways die
 zijn aangepast is te zien.

Mooie site! Ik ben sinds kwart voor zes officieel moderator van Den Haag
en omstreken (Rijswijk, Voorburg, Leeidschendam).

 Het enige wat ik nog mis is een duidelijk overzicht van de changes aan die
 nodes/ways/relations. Nu zie ik alleen welke er aangepast zijn, niet wat er
 precies gewijzigd is.

Dat is dan weer (min of meer) te vinden door op www.openstreetmap.org de
history van de way te bekijken
(http://www.openstreetmap.org/browse/way//history, met 
het nummer van de way).

Eugene

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Milo van der Linden
Ik stel bij deze voor om een Carlyle group op te zetten binnen OSM die 
altijd ongeneerd kan cashen over de ruggen van lijdende mensen en die 
dictators kan sponsoren en tegen elkaar opzetten.

:D


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] RSS-feed vwb mutaties

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Robin Harmsen
Owjee.. ben ik nu meteen Hertog geworden?? :P
Het is meer dat ik het gewoon erg interessant vind om eens te zien hoe het 
loopt en of er een beetje gemapt wordt in mijn buurt.

Er is nog genoeg AND data goed te maken, m.b.t. fietspaden enz.

Wel jammer dat de data niet (semi)realtime is maar een week achterloopt.

-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens Gert Gremmen
Verzonden: dinsdag 16 september 2008 17:25
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: [OSM-talk-nl] RSS-feed vwb mutaties

beste Hertog Geert, Robin en Joris 

Wat jullie niet moeten vergeten is dat eventuele
ongewenste verandering binnen jullie hertogdom, met evenveel recht
hebben plaatsgevonden , als de originele data is ingevoerd.

Het lijkt me niet meer dan fatsoenlijk als jullie
eerst contact opnemen met de betreffende horige voordat
je zijn/haar werk platwalst.

Noblesse Oblige


Regards,

Ing. Gert Gremmen




ce-test, qualified testing bv



-Oorspronkelijk bericht-
Van: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] Namens joris meijerink
Verzonden: Tuesday, September 16, 2008 5:15 PM
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

.. dat is errug handig ..

Congratulations. You have registered successfully for the ITO
service. Please click on the link below to activate your account and
begin using the service.

Checking Deventer e.o.

gr Joris

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Dictatorschap / Werkgroep tagging / Geert

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 16 Sep 2008, Richard Korthuis wrote:

 2008/9/15 Stefan de Konink [EMAIL PROTECTED]

  Mijn toevoeging aan deze voorwaarde; de aanpassingen worden slechts
  gedaan op basis van *recente* data, gemaakt met GPS apparatuur, waarbij
  ruw materiaal wordt gebruikt, waar tevens per weg van bekend is wat de
  foutmarge is zodat het zogenaamde 'curve fitting' mogelijk is, intekenen
  gebeurt dus slechts op kruispunten. Het ruwe materiaal zou wat mij
  betreft direct de basis moeten zijn van de data. Alle metadata wordt op
  basis van deze zelfde 'standaard' toegevoegd, er is een foto van een
  bord, dat maakt dat vanaf dat punt de weg een bepaalde 'status' heeft.
 
  Dit in tegenstelling tot OSM, waar eigenlijk niet is bekend *waarom*
  iemand kiest om een weg een fietspad te laten zijn. Levert dit extra
  werk op? Bij het wandelen/fietsen moeten wat vaker foto's worden gemaakt
  zodat er daadwerkelijk een reden is waarom er iets gebeurd.


 Hiermee leg je de drempel om deel te nemen veel hoger. Ik ben pas kort
 actief met OSM en heb ook wat aanpassingen gedaan op basis van mijn kennis
 van het gebied. Als ik er eerst heen had moeten gaan om foto's te maken
 omdat anders mijn wijzigingen niet geldig zouden zijn, dan had ik die
 wijzigingen waarschijnlijk niet gedaan.

 Uiteraard is het een pre als iemand zijn toevoegingen / aanpassingen kan
 onderbouwen met behulp van foto's, maar dit moet geen must zijn. Maar dat is
 mijn mening.

We hebben het over een trusted laag *op* osm, niet over osm zelf.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Blijdorp 2009

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 16 Sep 2008, Gert Gremmen wrote:

 Van Blijdorp geen medewerking te verwachten.

 Je verzoek is ergens in de molen, ze weten niet bij wie,
 alleen met een naam erbij komen we verder.

 Ik denk dat we zaterdag blijdorp moeten schrappen,
 als we tenminste niet zelf willen dokken.

Ik kon 'vannacht' met een naam, nu gestrand op schiphol. Enige reden
waarom XS4ALL nog goed is is hotspots van KPN.


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] open street photo

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Stefan de Konink
On Tue, 16 Sep 2008, Rob wrote:

 Op 16 september 2008 15:45 schreef Gert Gremmen [EMAIL PROTECTED] het
 volgende:

   Goed idee, laat maar
 
  weten als je fotos nodig hebt,
 
  en in welke resolutie….
 

 stefan moet maar eens eerst reageren of hij z'n server dit wil aandoen ;)

De ftp? (Staat nu weer aan)


Stefan


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Kan iemand eventueel 15 gps-en overdragen op schiphol op 20 september?

2008-09-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Milo van der Linden
  Hallo allemaal,

  Compleet off topic:

  Vlak voor en na de FOSS4G zal er een aantal Openstreetmap mapping events
  plaatsvinden in Afrika. Details:
  http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OpenMappingAfrica2008

  Nu is er een leuk dingetje. Voor deze events zijn GPS devices
  beschikbaar gesteld vanuit Spanje. 15 stuks. De wens is om deze te
  verschepen naar Amsterdam zodat de Amerikaanse organisators van de
  events deze tijdens een tussenstop kunnen aanpakken. Voor de overdracht
  worden op dit moment documenten opgesteld om officieel aan de douane
  kenbaar te kunnen maken dat het leen apparaten betreft voor een
  officieel evenement.

  Is er iemand binnen de groep op 20 december eventueel in de gelegenheid
  om de overdracht te regelen en de GPS-en in ontvangst te nemen?

  Ik ben ook al bezig met mensen uit die ik ken in Amsterdam en Martijn
  van Exel is ook aan het rondvragen, maar een
  stukje risico spreiding om zeker te zijn van de overdracht lijkt me op
  zijn plaats.

  Graag je reactie wanneer je dit zou kunnen doen.


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl