Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-22 Thread al
2009/12/22 Eduard : > In line, > > Ramon Roca escribió: >> >> >> Arriba la posada en marxa de la fibra (ara em diuen la setmana que vé...) >> però en tot cas hauriem d'aprofitar aquestes festes per obrir el debat i >> actualitzar un dels punts clau en la nostra forma de fer xarxa, i és el >> c

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-22 Thread Ramon Roca
Moltes gràcies pels vostres comentaris. A vuere si ho sabem traspassar a blanc sobre negfre prou bé. Com a comentaris així ràpids: Si que haurem de fer públiques les nostres discusions, i adjuntar-les, com ho eren les del comuns original i que encara podem recuperar, però son al drupal antic.

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-23 Thread al
2009/12/23 Ricardo : > A veure, estic d'acord en el que es va comentant, excepte en dos punts, un > Al ho ha comentat i no estic gaire d'acord i l'altre m'agradaria treure'l a > debat i que resti ben clar al nou ''Comuns xx''. > > Be sobre el que comenta el Al sobre les llicencies per els

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-23 Thread Ramon Roca
Sobre aquest, li poso un +10 al que ja diu l'al: * La llicència és sobre la xarxa i als sreveis relatius a la connectivitat, no pas sobre els continguts, que poden respondre a qualsevol llicencia, això ja passa amb els comuns actuals * Sobre els dubtes o cassos que comentes, com

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-23 Thread Joan Llopart
El 23 / desembre / 2009 10:23, al ha escrit: >> >> L'ultim cas conegut ha passat per la zona de Tarragona, no se el lloc >> exacte, on posen 1000 problemes per que la troncal creixi, fent rebotar a >> la >> gent interessada de l'Ajuntament al cap visible de la xarxa a la zona i >> viceversa. > >

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-23 Thread Eduard
Tots els nodes tenen un cost periòdic, sigui amb llum, sigui amb hores de manteniment, sigui contractant un tècnic, sigui amb un lloguer o pagant un trafic a inet. Aquest costos es poden traduir a n euros a l'any, que seran mes grans o mes petits segons el que sigui però tots estan en el mateix

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-23 Thread Ricardo
Bones, crec que en Joan ha explicat alguna cosa mes sobre el tema de les connexions a la/es troncals. Joan, no sabia pas que aquest tema tingues res a veure amb tu!!!. Al, jo no tinc que aclarir res, i si et dones compte, no he acusat a ningu, ni ho fare, jo no dire mai el nom de ningu per les ll

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-23 Thread a...@blogmail.cc
Sí, Joan, jo sóc a la llista del Garraf i flipo. Ricardo, llavors quedem que ningú està infringint el Comuns Sensefils, no? El Joan ho ha deixat clar. Cobrar per continguts no és infringir el CSF. Notificar al padrí del supernode per a ampliar-ho tampoc és infringir el CSF, és el que hem vingu

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-23 Thread Ramon Roca
Exacte. No m'agradaria en el comuns entrar en detalls sobre qui paga la corrent o coses així, però també hi ha equilibris: Potser un paga la corrent, pero també es beneficia de un peering obert, que segurament val molt més que això. Al 23/12/09 12:34, En/na Eduard ha escrit: Tots els nodes t

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-24 Thread cesc.cex
Eis molt interressant tot el debat que hi esteu posant jo nomes volia fer la proposta per els noms, Comuns de Xarxa lliure i Operadora lliure, que no vol dir que hagis no hagis de pagar per el teu consum de xarxa, com seria el cas de la fibra pero si que vol dir que no tens un contracte vinculant,

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-26 Thread Dani .
2009/12/26 Angel Contreras > Sobre el Comuns Sense fils, todos los que estamos por estas listas tenemos > bastante claro, que son, como funcionan, y cuando los aceptamos. > No siempre es así, mucha Gente lo acepta sin tan solo leerlo. Muchos que van a lo que van (internet gratis) i otro gran %

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-26 Thread Ramon Roca
Justamente esto mismo ya se apunto en el primer Comuns Sensefils, entonces si hizo un resumen, que precisamente ahora aún he destacado mas en el "Principis generals", y vamos, que viene en las 4 primeras líneas. Como dice Dani, luego hay quien ya no le interesa leer el resto, y el resto no hace

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-27 Thread Yoques
+ 1 per un resum. 2009/12/26 Angel Contreras > > -- > Message: 3 > Date: Sat, 26 Dec 2009 12:46:38 +0100 > From: "Dani ." > > Subject: Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Co

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-27 Thread Ramon Roca
-- Message: 3 Date: Sat, 26 Dec 2009 12:46:38 +0100 From: "Dani ."mailto:linksy...@gmail.com>> Subject: Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils" To:guifi-usuaris@llistes.projectes.lafarga.org <mai

Re: [guifi-usuaris] Revisió del "Comuns Sense fils"

2009-12-27 Thread mexmafia
Me sumo al debate, copio aquí y en la web lo mismo por que veo que se ha dividido la discusión. Considero importante considerar que la nueva revisión de la licencia contemple estos objetivos: - Catalizar la innovación y la construcción de un puente entre ciudadanos e instituciones. - Generar esp