2009/12/23 Ricardo <ricard.lo...@gmail.com>:
> [...]
> ''http://media.hw.guifi.net''. Aquesta web la vaig crear jo mateix (no
> critiqueu), la vaig llicenciar, com es veu al final de la pagina amb
> llicencia CC, pero la llicencia es sobre la web, no pas sobre els continguts
> que representa.
>
> Resumin, crec que entrar en temes de llicencies es ''peliagudo'' donat
> que....... no hem pegueu.... pot haber qui li encanta Win2008 server i no
> Linux i te una ''llicencia educativa'' i el servidor que te els continguts a
> guifi te aquest sistema operatiu. Llavors com es podria manegar????.

Això ja està contemplat:
"Els creadors o titulars dels continguts escullen el termes i condicions per al seu ús. Si no n'expressen..."
Ehem...
http://www.guifi.net/ComunsSensefils

> El segon tema que jo aclariria i molt al nou ''Comuns'' son el tema quotes
> per connxio. Ramon interpreto que vols incloure en el nou comuns la fibra
> optica, i sincerament crec que no es el mateix, m'explico.
>
> A guifi la gran majoria (sempre hi ha qui no) hi som perque fem xarxa
> oberta, es a dir TOTHOM HA DE PODER PARTICIPAR EN LES MATEIXES CONDICIONS, > aixo avui dia ja no es aixi, hi han varis casos a la xarxa o no xarxa, pero
> utilitzen el nom de la NOSTRE XARXA GUIFI.NET, que o no et deixen
> connectar-te o et fan pagar per poder-te connectar.

Això està passant?! Em sorpren. Home, dir això és una acusació greu. Si existeix aquesta gent ja estan infringint la primera llibertat, la tercera llibertat i la claúsula copyleft... Que sí que van aprovar quan van fer un node de la xarxa.

Qui són?

> Be aixo es un tema que ha de quedar molt clar, perque molt probablament
> molta gent que col·labora, fa xarxa i mes deixaria de fer-ho.
>
> Ramon, no ho prenem aixo en conya ni fem divagacions.... pot comportar la fi
> de la filosofia de ''xarxa lliure, oberta i neutral'', per tant quasi
> portaria a que molta gent deixes guifi.
>
> L'ultim cas conegut ha passat per la zona de Tarragona, no se el lloc
> exacte, on posen 1000 problemes per que la troncal creixi, fent rebotar a la
> gent interessada de l'Ajuntament al cap visible de la xarxa a la zona i
> viceversa.

Home, això també ho tindries que explicar una mica més... Qualsevol persona o organització es pot connectar a la troncal, pot haver-hi petits problemes d'enteniment, però crec que la llicència ja és prou clara en aquest sentit.