Ik treed je analyse volledig bij. Dat is ook grotendeels de reden waarom
mijn enthousiasme over OSM steeds verder weg zinkt. IMHO moet er meer
projectmatig worden gewerkt aan de kaart, maar ik vrees dat dit onmogelijk
is.
Op 11 september 2013 00:14 schreef filip wolters filip_wolt...@hotmail.com
Het project begint bij het individu.
Ik heb mijn projecten de voorbije weken voorgesteld. Verschillende anderen
hebben hetzelfde gedaan. Jammer genoeg heb ik geen stemmen gehoord van
mensen die willen meewerken aan die projecten. Dat is de tweede stap,
blijkbaar ontbrekende stap.
UrBis is een mooi
Marc,
Even een aanvulling: één van de andere redenen dat mijn enthousiasme daalt
is vooral mijn tijdsgebrek ;-)
En je legt eigenlijk de vinger op de wonde. Indien meer lokaal gewerkt kan
worden en de medewerkers kunnen elkaar regelmatig ontmoeten, kunnen die
mensen meer gemotiveerd worden. Ik
zie ook interview met Ben op SOTM 2013
http://2013.stateofthemap.org/info/videos/ (wel veel achtergrondlawaai)
2013/9/11 Ivo De Broeck ivo.debro...@gmail.com
Marc,
Even een aanvulling: één van de andere redenen dat mijn enthousiasme daalt
is vooral mijn tijdsgebrek ;-)
En je legt
Hey,
We zijn hiermee bezig hé. Ik ga de CRAB-data doorgeven aan Frederik Rodrigo
van osm-fr and zij hebben een systeem dat net dit toelaat, we kappen AGIV
in stukken en we beginnen gewoon te werken.
Als iemand wil meewerken: mail gewoon naar frederik en vraag hem in welk
formaat de adressen
Wat betreft het AGIV/CRAB verhaal kan ik misschien mee helpen. Bij mijn
ex-werkgever was het CRAB project aan mij toegewezen en als gevolg heb
ik daar ook heel wat expertise over en enkele contacten bij AGIV.
Nu weet ik het niet als jullie weten dat het CRAB-decreet van de Vlaamse
regering
Wow, merci @ Ben! :-)
Ik heb ook al een tijdje geleden ondertussen met CRAB gewerkt maar ken niet
zoveel details! Heb zelf eigenlijk wel wat fouten ontdekt. Maar dat
terzijde. Is er misschien een overzicht van gemeentes die alles up-to-date
hebben?
Kwestie van misschien met de die te beginnen?
In Brussel zijn we dus ook alle adressen aan het toevoegen, maar wat ons
betreft is die data dan nog niet compleet, ook al kunnen we er daar de
gebouwcontouren aan toevoegen. Het wordt pas echt interessant als je ook
weet welke POI op dat adres/die locatie aanwezig zijn en daarvoor kan je
toch
On 2013-09-11 11:16, Jo wrote:
In Brussel zijn we dus ook alle adressen aan het toevoegen, maar wat
ons betreft is die data dan nog niet compleet, ook al kunnen we er
daar de gebouwcontouren aan toevoegen. Het wordt pas echt interessant
als je ook weet welke POI op dat adres/die locatie
De reeds gevalideerde gemeenten zijn terug te vinden op
http://www.agiv.be/gis/projecten/?artid=1541
Toevoegen van adressen aan bestaande data... ok dat is juist! Maar
bijvoorbeeld in the field gaan kijken als (ieder) adres wel bestaat is
dan weer overdreven. Echter als er bij controles en
Do you mean the osm tasking manager?
http://tasks.hotosm.org
I already helped create a small fix to allow JOSM to load extra data per
square and merge it with OSM-data. Something we did for the central african
republic. I was thinking of repeating this for AGIV but the french already
have
On 2013-09-11 13:25, Ben Abelshausen wrote:
Do you mean the osm tasking manager?
http://tasks.hotosm.org
I already helped create a small fix to allow JOSM to load extra data
per square and merge it with OSM-data. Something we did for the
central african republic. I was thinking of repeating
2013/9/10 Jo winfi...@gmail.com mailto:winfi...@gmail.com
Lodde is inderdaad bijzonder actief, maar spijtig genoeg blijkbaar
eerder een Einzelgänger. Ik zou gewoon herstellen wat hij heeft
aangepast in z'n ijver, met een boodschap in de history dat je
zijn edits hebt moeten
Volledig mee eens. Ik heb hem ook een bericht gestuurd, met de vraag om
zich in te schrijven voor deze mailing list en de melding dat er een
actieve discussie aan de gang is i.v.m. zijn edits. We zullen zien of dat
iets oplevert. In ieder geval vind ik het idee om de situatie aan te
kaarten in de
On 2013-09-10 12:08, Jo wrote:
Volledig mee eens. Ik heb hem ook een bericht gestuurd, met de vraag
om zich in te schrijven voor deze mailing list en de melding dat er
een actieve discussie aan de gang is i.v.m. zijn edits. We zullen zien
of dat iets oplevert. In ieder geval vind ik het idee
Er is een wonder geschied, Lodde heeft gereageerd. Hieronder zijn
bericht dat ik vanmorgen rond half 8 ontvangen heb:
/hallo Thrasher Sorry dat ik niet gereageerd heb,maar ik zou niet
weten wat ik verwijdert heb. Ik maak gebruik van Bing en verbeter
soms wel eens iets,als ik uw
zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar er is een plugin voor JOSM die dat
moet mogelijk maken.
groeten
m
2013/9/10 Ben Schalley thras...@screenshaker.com
Er is een wonder geschied, Lodde heeft gereageerd. Hieronder zijn
bericht dat ik vanmorgen rond half 8 ontvangen heb:
*hallo Thrasher
Op 10-09-13 15:08, Marc Gemis schreef:
zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar er is een plugin voor JOSM die
dat moet mogelijk maken.
Klopt, https://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/Reverter
Tot mijn ervaring enkel volledige changesets terug te draaien. Even op
openstreetmap.org kijken
On 2013-09-10 15:38, Joren wrote:
Op 10-09-13 15:08, Marc Gemis schreef:
zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar er is een plugin voor JOSM die
dat moet mogelijk maken.
Klopt, https://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/Reverter
Tot mijn ervaring enkel volledige changesets terug te
On Sep 10, 2013 5:54 PM, Ben Laenen benlae...@gmail.com wrote:
Om het spreekwoordelijk te zeggen: zorg dat je het kind niet met het
badwater
weggooit.
AAA+ !
Een gemotiveerde mapper, graag gemotiveerd houden.
___
Talk-be mailing list
On 2013-09-10 21:18, wannes wrote:
On Sep 10, 2013 5:54 PM, Ben Laenen benlae...@gmail.com
mailto:benlae...@gmail.com wrote:
Om het spreekwoordelijk te zeggen: zorg dat je het kind niet met het
badwater
weggooit.
AAA+ !
Een gemotiveerde mapper, graag gemotiveerd houden.
Tenzij hij
On Tuesday 10 September 2013 14:10:37 Ben Schalley wrote:
Louis, zoals lodde1949 dus heet, gebruikt zoals we al vermoedde Bing als
zijn enige (?) bron. Ik zal hem in mijn antwoord bedanken voor zijn
antwoord en ook deze mailing list aanhalen. Verder denk ik dat het ook
raadzaam is om hem
Mijn antwoord naar Louis staat hieronder. Ik heb de
mailinglijst/discussielijst aangeraden en gewezen op de verouderde
luchtbeelden van Bing en de beelden van AGIV aangeraden. Ook heb ik hem
geprezen met het werk dat hij al verricht heeft om hem zeker gemotiveerd
te houden. Bovendien iedereen
Jullie hebben allen gelijk. Aan de andere kant kan iedereen wel eens een
foutje maken en sommigen al eens wat vaker. Komt er op neer dat niemand
perfect is.
Groeten,
Ben
Op 10/09/2013 21:55, Glenn Plas schreef:
On 2013-09-10 21:18, wannes wrote:
On Sep 10, 2013 5:54 PM, Ben Laenen
Ik ben blij voor jullie dat je deze situatie hebt kunnen rechtzetten.
Toch blijf ik erbij dat als je een hogere kwaliteit van kaart wil hebben, met
een grotere groep van vrijwilligers werkt aan een steeds gedetailleerdere kaart,
het anders moet. Er moet mijn inziens een systeem zijn dat het
Ik vind het antwoord goed zoals het is en de situatie perfect aangepakt! :-)
Met vriendelijke groeten,
Best regards,
Ben Abelshausen
2013/9/10 Ben Schalley thras...@screenshaker.com
Jullie hebben allen gelijk. Aan de andere kant kan iedereen wel eens een
foutje maken en sommigen al eens wat
Hey,
Er is geen alternatieve manier om gebruikers te contacteren, alleen de
OSM-admins kunnen aan iemand zijn email adres en eventuele andere gegevens.
Ik denk dat je maar 2 mogelijkheden hebt:
1 misschien kent iemand die persoon hier maar dan moet je zijn/haar naam
geven
2 contacteer de DWG
Ik
Hoi Jo,
Het betreft een zijstraat van de Betonweg met dezelfde naam
(http://www.openstreetmap.org/browse/way/70435100) en de wijzigingen die
lodde1949 (http://www.openstreetmap.org/user/lodde1949) heeft
aangebracht. Ook is de veldweg ten zuiden van dit deel van de Betonweg
verwijderd.
Dag naamgenoot :-)
Op OSM Help werd geopperd dat de berichten misschien tegengehouden
worden door de spam-filter van deze gebruiker.
In mijn antwoord aan Jo heb ik de gebruikersnaam van deze gebruiker ook
bekend gemaakt, het is lodde1949
(http://www.openstreetmap.org/user/lodde1949)
Voor
Sent: Monday, September 9, 2013 6:46 PM
Subject: Re: [OSM-talk-be] Actieve gebruiker reageert niet op berichten/vragen
Dag naamgenoot :-)
Op OSM Help werd geopperd dat de berichten misschien tegengehouden
worden door de spam-filter van deze gebruiker.
In mijn antwoord aan Jo heb ik de
Lodde is inderdaad bijzonder actief, maar spijtig genoeg blijkbaar eerder
een Einzelgänger. Ik zou gewoon herstellen wat hij heeft aangepast in z'n
ijver, met een boodschap in de history dat je zijn edits hebt moeten
verbeteren.
Hij heeft op mijn boodschappen ook nooit gereageerd, maar dat waren
Een tijdje geleden heb ik correcties aan de kaart aangebracht voor een
locatie die ik al heel mijn leven ken (37 jaar). Dus deze correcties heb ik
aangebracht met lokale kennis en de hulp van een smartphone met GPS. Deze
correcties zijn nog steeds actueel en in mijn ogen de enige correcte
Hallo Ben,
Welkom bij OSM! Kan je ons links bezorgen naar de betroffen elementen? Als
je zeer bekommerd bent om die persoon zijn privacy, kan je het ook privé
doen, maar eigenlijk lijkt me dat niet nodig, behalve misschien als die
persoon z'n eigen naam als nickname gebruikt heeft.
mvg,
Jo
Op
33 matches
Mail list logo