Title: Message

Ne skrnavite ime Ljubiše Jovanovića

Nedopustivo je menjati ime pozorištu u Šapcu samo zato što je Ljubiša Jovanović bio komunista i učesnik NOB-a

Ovih dana saznao sam da je od jednog broja građana Šapca pokrenuta inicijativa da se izmeni naziv imena pozorišta u Šapcu koje nosi ime barda pozorišne i filmske umetnosti Ljubiše Jovanovića, sa kojim se ne ponosi samo grad njegovog rođenja, pozorišta u kojima je radio i gostovao, filmske kuće za koje je radio, već i cela Jugoslavija.

Čudno je da neko uopšte može doći na takvu pomisao, a kamoli da javno istupi sa predlogom o promeni naziva imena pozorišta u Šapcu "LJubiša Jovanović". To uglavnom svakom teško pada, jer se radi o jugoslovenskom umetničkom geniju - glumcu velikog formata, koji je jednako uspešno igrao uloge tragičara i komičara, do visina je tumačio glavne likove velikih pisaca - Šekspira, Njegoša, Gogolja, Krleže, Nušića, Jakšića i mnogih drugih.

Čudi me da se to događa baš u Šapcu - gradu kulture, hrabrosti, junaštva, koji je iznedrio veliki broj poznatih i priznatih umetnika.

Meni kao poznatom muzičkom umetniku znana su skoro sva mesta širom bivše SFRJ, Šabac posebno. Znana mi je njegova bogata istorija, ponositost, slobodarstvo, junaštvo i gostoprimstvo. U njemu sam služio jedan deo vojnog roka - mornaricu. Osećao sam se kao kod kuće, a kasnije više puta nastupao sam u tom gradu. Šabac je jednako poznat grad po književnoj, pozorišnoj, muzičkoj i slikarskoj umetnosti i čast mi je što sam zavoleo taj grad.

Imao sam retku čast i zadovoljstvo da u više navrata nastupam sa bardom glume Ljubišom Jovanovićem i u slobodno vreme se družim i vodim sa njim duže prijateljske, ljudske i nadasve intelektualne razgovore. Takav njegov odnos prema meni činio me je bogatijim i uzvišenijim.

Ko ima hrabrosti da se poigrava sa njim. Ne dozvolite to, dragi moji Šapčani.

I ja, kao umetnik i njegov poštovalac, apelujem da se veliko ime Ljubiše Jovanovića ne skrnavi. Nisu nam potrebna skrnavljenja a kasnije rehabilitacija, koja bi morala stići, poput takođe velike i legendarne Žanke Stokić.

Nikola Karović,
muzički umetnik,
Beograd

http://www.politika.co.yu/