Title: Message

Intervju: Tomislav Nikolić, novi predsednik Srpske radikalne stranke

I vrh države u sprezi sa mafijom

Ničija smrt nije laka, ali ubili su onoga ko je imao da brine o bezbednosti svih nas.
Vanredno stanje je na papiru, nepotrebno je na ulici i u životu, a služiće samo za obračune sa neistomišljenicima.
Kad je ugrožena bezbednost, mi treba da čuvamo decu, a ne članove Vlade

razgovarao: Nenad M. Stevanović

"Ko s đavolom tikve sadi, o glavu mu se obijaju." Ovako ubistvo srpskog premijera Zorana Đinđića komentariše sadašnji lider Srpske radikalne stranke Tomislav Nikolić i dodaje: "One slike – imena ljudi koji su optuženi, to su sve heroji petooktobarske revolucije. Baš me interesuje kako će sad taj obračun da protekne, a osećalo se već dva meseca u Srbiji da će doći do obračuna mafijaša. To samo, ko od vas ne želi da kaže istinu, može da kaže da baš ništa nije osećao. Videlo se. Mi ne znamo ko je izvršio atentat na Zorana Đinđića, ali ne može da nas vlast proziva, da vlast proziva vlast što nisu otkrivene ubice."

"Patriot": Legijinu ekipu Vlada Srbije optužuje za čitav niz zločina?

Nikolić: Evo, sad su rekli da je Legija ubio Ivana Stambolića. Setite se 2001. godine, dvadeset i nekog januara. Zoran Đinđić je u svom ekspozeu, kad je biran za predsednika Vlade, rekao da je pitanje dana a ne nedelje, kada će obelodaniti ko je ubio Ivana Stambolića. Ako toliko dugo bude trajalo i otkrivanje ubica Zorana Đinđića, a mi budemo pod vanrednim stanjem, to je prilika DOS-u da se obračuna sa više od pola Srbije, zato što je mnogo više od polovine građana protiv DOS-a. I kad su pogubili većinu u svim parlamentima, uvode vanredno stanje. Ničija smrt nije laka, ali ubili su onoga ko je imao da brine o bezbednosti svih nas. To je bio osnovni posao Vlade Republike Srbije. Kad već nisu znali kako će pokrenuti proizvodnju, kad već nisu znali kako će da nam spasu čast i dostojanstvo zemlje, morali su da nam obezbede barem bezbednost u zemlji.
I kakvo je to vanredno stanje? Evo, sad da prođete od Beograda do Niša, naći ćete dvoja kola negde pored autoputa, možda i nijedna. Vanredno stanje je na papiru, nepotrebno je na ulici i u životu, a služiće samo za obračune sa neistomišljenicima, i eventualno da sklone ponekog bandita koji je za njih obavljao sumnjive poslove.

Vi tvrdite da je uvođenje vanrednog stanja protivustavno?

Naravno. Srpska radikalna stranka je predala Ustavnom sudu Predlog za ocenjivanje ustavnosti i zakonitosti Odluke o proglašenju vanrednog stanja i Naredbe o posebnim merama koje se primenjuju za vreme vanrednog stanja koje su objavljene u Službenom glasniku Republike Srbije.
Smrću predsednika Vlade, mi više nemamo Vladu. Vladu predstavlja predsednik Vlade. Ustavom su predviđeni tačno određeni slučajevi u kojima ga zamenjuje neko od potpredsednika, po redosledu koji odredi predsednik Vlade, a to je kad je on privremeno sprečen ili odsutan, tako da Vlada nije mogla da predloži Nataši Mićić uvođenje vanrednog stanja. Nataša Mićić nije imala od koga da prihvati predlog. Dalje, i to što sebe naziva Vladom, nije moglo da predloži uvođenje vanrednog stanja na teritoriji Republike Srbije. Ustav Repubike Srbije je jasan, u određenim slučajevima, pod određenim okolnostima, Vlada može da predloži uvođenje vanrednog stanja na delu teritorije Republike Srbije. Jedino je po Zakonu o odbrani Savezne Republike Jugoslavije moguće da Savezna skupština, na predlog Skupštine Srbije, zavede vanredno stanje na teritoriji cele republike. Mi smo ukazali na odredbe člana 79 stava 4 Ustava Republike Srbije, koje propisuju da se Narodna skupština sastaje bez poziva u slučaju proglašenja vanrednog stanja na delu teritorije Republike Srbije. Na član 83 tačka 8, na koji se pozivala i Nataša Mićić, koji glasi: "Predsednik Republike, na predlog Vlade, kada su na delu teritorije Republike Srbije ugroženi bezbednost Republike Srbije, slobode i prava čoveka i građanina ili rad državnih organa, proglašava vanredno stanje i donosi akte za preduzimanje mera koje takve okolnosti iziskuju, u skladu sa Ustavom i zakonom." Član 2 stav 1 Zakona o merama za slučaj vanrednog stanja kaže: "Smatra se da su ispunjeni uslovi za proglašavanje vanrednog stanja na delu teritorije Republike Srbije kada se preduzimaju aktivnosti kojima se ugrožava ustavni poredak, bezbednost Republike, njena suverenost." I tako dalje i tako dalje. Povredom člana 4 stav 2 Zakona, kaže se: "Odlukom iz stava 1 ovog člana utvrđuje se područje Republike Srbije na kome se proglašava vanredno stanje." I ovde je jasno da je morala da se odredi teritorija na kojoj se proglašava vanredno stanje.
Taj zakon datira od, ja mislim, 19. marta 1991. godine, i nastao je u skupštini u kojoj je Socijalistička partija Srbije imala 192 poslanika, posle devetomartovskih događanja 1991. godine, kao odgovor vlasti na mogućnost da se ponovo okupe građani u Beogradu ili u nekom drugom gradu. Nikada nije korišćen, odredbe ovog zakona nikada nisu primenjivane, a postojale su situacije za to šestog juna 1993. godine bilo je nemira u Beogradu, kada su uhapšeni Vuk Drašković i Danica Drašković, a nisu primenjivane odredbe o vanrednom stanju. Godine 1996, posle nekoliko meseci demonstriranja, kordona, svega i svačega, sve je prošlo bez vanrednog stanja. Nama su Šiptari podigli pobunu u Preševu, Bujanovcu i Medveđi – Vladi nije palo na pamet da na tom delu teritorije proglasi vanredno stanje.

Zašto niste prisustvovali komemorativnoj sednici republičkog parlamenta?

Na sednici Narodne skupštine narodni poslanici Srpske radikalne stranke nisu prisustvovali zato što nam je čitana Naredba o proglašenju vanrednog stanja. Mi smo protiv toga. Pa neće valjda Nebojša Čović i ostali kriminalci iz DOS-a da koriste ovu tragediju da bi se obračunali sa političkim suparnicima, da zabrane političko delovanje! Zašto? Koja je politička stranka ili koja je koalicija učestvovala u ubistvu Zorana Đinđića? Na stranu to što sad kažu da su, a videli ste, objavljivali fotografije ljudi za koje tvrde da su pripadnici najveće bande u zemlji, i time pozivali na javni linč ako ih neko sretne na ulici, na stranu to što su rekli da su oni krivi i za Ibarsku magistralu? Kako ih nije sramota, osudili su ljude za Ibarsku magistralu. Što ne puste te ljude iz zatvora sad? Uveli su vanredno stanje da zabrane advokate, da zabrane odbranu. Je li Srbija bila spremna za vanredno stanje? Možda jeste zato što je Vlada bila vlada kriminalaca i mafijaša, ali zbog ovoga što se desilo Srbija nije morala da uđe u vanredno stanje. U kakvo je to vanredno stanje ušla kad sve škole rade? Deca idu u prvi razred osnovne škole jutros po rasporedu. Znači, nije ugrožena bezbednost. Da vam iskreno kažem, kad je ugrožena bezbednost, mi treba da čuvamo decu, a ne članove Vlade. Članovi Vlade se voze u blindiranim automobilima, pored svakih kola još po dva džipa žandara, čuvamo članove Vlade da dođu na sednicu Skupštine, a deca idu u prvi razred, u osnovnu školu. Poručio im ministar, da oni obavezno idu, a ministar će da razmisli da li su mu dobro blindirana kola, da se on kreće po Beogradu.

Kakvo je to vanredno stanje?

Zašto je uvedeno vanredno stanje u Republici Srbiji? Kad nemamo Vladu, zašto se ne ide u postupak izbora nove vlade? Nataša Mićić, iako kaže da ima diplomu Pravnog fakulteta, morala bi da okači tablu na grudi na kojoj će da piše "ja sam diplomirani pravnik", jer to niko iz njenog ponašanja ne može da zaključi. Ona je rekla da Skupština broji 248 poslanika i da je kvorum za rad 125 poslanika. Svedoci ste toga. Sad bi trebalo da zna da mora da se konsultuje sa poslaničkim grupama u Skupštini Srbije da li može da stvori poslaničku većinu od 126 poslanika da biraju novu vladu.

Kakav razvoj događaja očekujete?

Za vreme vanrednog stanja ne može da bude raspuštena Narodna skupština. Možda zato i postoji vanredno stanje. Čuli ste dokle će da traje. Kažu – dok ne pohapse sve kriminalce u zemlji. Pa, vanredno stanje se uvodi da bi se što pre ukinulo. To vam je kao pritvor, što pre, jer sve je ugroženo, sve je stalo. Srbija se vratila hiljadu godina unazad od uvođenja vanrednog stanja. Mi nemamo podataka jesu li pohapšeni, ali Zoran Živković preti i onima koji su svojim političkim delovanjem uticali na neke ljude da izvrše atentat. Možda preti seljacima kojima je bio skup pasulj; sve je sad u igri.

Sumnjivi snimak

"Pažljivo sam posmatrao izveštavanja sa ovog tragičnog događaja. Zaista me interesuje kako je kamera Televizije B92, sa stativa, postavljena iznad zgrade železnice, snimila ceo događaj. U prvom izveštaju videlo se i kad je prvi metak pogodio pokojnog Zorana Đinđića. U svim ostalim izveštajima taj deo je isečen. Kako to da se niko od vas tamo nije našao? Kažu, čekali su konferenciju Gaše Kneževića. Kakve veze ima konferencija Gaše Kneževića sa kamerom na trotoaru, postavljenom sa fokusiranim ulazom u Vladu, gde ulazi predsednik i potpredsednici Vlade? Videli ste, slika nije mutna, slika je potpuno čista, ništa ih nije iznenadilo. Stajali su pripremljeni – blenda, daljina, osvetljenje, sve je bilo podešeno."

Šešelj upozoravao

"Vojislav Šešelj je pratio strane agencije. Obavešten je potpuno o događajima u Srbiji i rekao je da je to sve predosetio i da je znao da će doći do ovoga. Ja mislim da imate njegove izjave u vezi s tim pre nego što je otišao u Hag, pa čak i na dan kad je otišao u Hag. Ja vam kažem, to je samo bilo poklopljeno jednim lakim poklopcem, a unutra je ključalo. Srbija je već dve, dve i po godine mafijaška država. Do vrha države, svi su umešani u odnose sa mafijom, mafija ih je dovela na vlast, ovako mafija skida sa vlasti, na ovaj način, ne izborima, skida narod."

U Skupštini nema kreveta

"U Narodnoj skupštini nema 250 kreveta da bi poslanici mogli tamo neprekidno da budu i da čekaju kad će Nataša Mićić kroz pet minuta da zakaže sednicu Narodne skupštine. Naši poslanici su u Beogradu, ali kako ja vidim, kako spremaju, kako će da rade, mi nikad nećemo biti obavešteni kad će biti sednica, ni šta će biti dnevni red. Samo će nam reći da počinje sednica, da treba skupiti poslanike, mada sam siguran da nećemo držati nijednu sednicu. Nema o čemu da se raspravlja."

http://www.patriotmagazin.com/media/0008.htm