http://www.borba.rs/content/view/3359/123/

Političke igre oko ceremonije svečanog otvaranja Univerzijade
08.03.2009.

0903_naslovna_prvi_plan.jpgNašem poznatu reditelju Srđanu Dragojeviću
ponuđeno da osmisli koncept, a kada je on to uradio, na insistiranje
Božidara Đelića raspisan konkurs na kojem su pobedili ljudi koji rade za
Demokratsku stranku

Ceremonija svečanog otvaranja i zatvaranja Univerzijade 2009. biće
urađena prema konceptu producenta Nevenke Gojković i kreativnog tima
„NgiO“, agencije koja sarađuje sa agencijom „Meken Erikson“, čiji je
prvi čovek Srđan Šaper, član Predsedništva DS .

Ovaj koncept jednoglasno je pobedio između šest predloga na konkursu
koji je raspisao organizacioni komitet Univerzijade, i ništa ne bi bilo
sporno da samo pre tri meseca koncept osmišljavanja ceremonije nije
ponuđen našem reditelju Srđanu Dragojeviću, a u ime Univerzijade to je
uradio gradski sekretar za sport Igor Miklja.

Međutim, kada je autor kultnog filma „Mi nismo anđeli“ sve osmislio i
kada je trebalo da se dogovor finalizuje, sve je palo u vodu.
Organizacioni komitet a predsednikom Božidarom Đelićem na čelu odlučio
je da „izbaci“ Dragojevića i raspiše javni konkurs kako bi se izbegao
loš imidž koje je imalo prethodno rukovodstvo Univerzijade.

Dragojević je odlučio da ne učestvuje na konkursu, na kojem je pobedila
grupa ljudi koja sarađuje s agencijom „Meken Erikson“ i koja je, osim
što je radila otvaranje EP u vaterpolu i EYOF-a, učestvovala i u
organizaciji skupova Demokratske stranke.

„Ne želim da budem deo tih političkih igara, pogotovo zbog toga što me
ovde sve podseća na one burazerske varijante oko tendera, na koje smo
svi navikli u Srbiji. Kada me je Igor Miklja pozvao i predložio da
osmislim koncept svečanog otvaranja Univerzijade, prihvatio sam to s
velikim zadovoljstvom, ali i kao veliku čast jer je praksa da takve
događaje režiraju samo najbolji.

Prionuo sam na posao, napravio scenario koji je po mom mišljenju
originalan i odgovarajući u ovom trenutku i onda je sve stalo“,
objašnjava za „Borbu“ Srđan Dragojević. Prema njegovim rečima, posle
jedne sednice posvećene Univerzijadi Miklja ga je nazvao i saopštio mu
da on to ne može da dobije i da će biti raspisan konkurs. „Tada sam
shvatio da nisu u pitanju čista posla. Ponuđeno mi je da se prijavim na
konkurs, što sam ja, naravno, odbio. Da se razumemo, nemam ja ništa
protiv konkursa, uostalom, to je i po zakonu, mada koliko znam u ovom
slučaju zakon dozvoljava i da se sve uradi bez konkursa. Osim toga,
objašnjenje koje su mi dali kako Igor Miklja nije znao da će biti
raspisan konkurs - nije ubedljivo. Čoveka znam godinama, znam koliko je
odgovoran. Problem je u tome što sam dobio ponudu, a kasnije su sve
promenili. To vam je isto kao da su pozvali Marinu Abramović da bude naš
predstavnik na Bijenalu u Veneciji, a onda raspišu konkurs.

Dragojević kaže da je svoj predlog poslao još 13. decembra i na taj
način doveo sebe u opasnost da oni koji izađu na konkurs iskoriste
njegov rad.

„Kontaktirao sam s ljudima iz Univerzijade i jasno im stavio do znanja
da ću, ukoliko vidim elemete plagijata, podneti tužbu. To je moje pravo
i način da zaštitim sebe kao autora“, kaže Dragojević.

Za kraj, Dragojević ne krije da je bio, blago rečeno, šokiran kada je
čuo da će troškovi ceremonije otvaranja i zatvaranja koštati 850.000 evra.

„E, to je možda prava tema. Neverovatno je da sve to košta toliko, ali
ljudi sigurno znaju o čemu je reč. Što se mene tiče, reći ću vam da bi
troškovi mog koncepta iznosili bar dvostruko manje, odnosno ne više od
400.000 evra“, jasan je Dragojević.

Konkurs obavezan po zakonu, a može i po skraćenom postupku

Nikola Mikavica, direktor marketinga Univerzijade, u odgovoru Srđanu
Dragojeviću, a kasnije i za „Borbu", pojasnio je gde je došlo do
nesporazuma.

„Igor Miklja nije bio do kraja upućen u procedure koje preduzeće
'Univerzijada Beograd 2009' mora da ispoštuje prilikom angažovanja
trećih lica za realizaciju poslova ili nabavki dobara i tu je nastao
problem. Naime, ja kao direktor marketinga, po slovu zakona, moram da
raspišem javni poziv za realizaciju projekta ceremonije otvaranja, a na
osnovu zaključka Vlade Srbije taj javni poziv može da se uradi po
skraćenom postupku", rekao je Mikavica.

Željko Vučković

Одговори путем е-поште