Naravno, ja sam se pozvao na jos jedan clanak u istom broju NIN-a u kome je
rec, da parafraziram, kako je sad sa dolaskom Bill Gates-a i Microsft-a,
moguce trgovati prsutom i sljivovitzom preko interneta. Isto tako, to me je
podsetilo na jedan Djindjicev nastup na televiziji na kome je on rekao kako
je nedavno posetio neko mesto u Srbiji (Djindjic nije bio siguran da li je
Novi Pazar ili Nova Varos - toliko "kancelar" zna gde se koje mesto nalazi i
gde je uopste bio) i kako su mu ljudi trazili kredit da okrece banjsko
kupatilo koje nije bilo kreceno od 1938. godine. A on im je rekao neka se
prikljuce na Internet pa neka traze donacije, neka pozovu na ulaganje. E,
sad je iz Novog Pazara ili Nove Varosi malo teze dobiti Beograd telefonom a
kamoli uspostaviti i internet vezu. Verovatno je "kancelar" mislio da ako
nesto i on ima da to imaju i svi. Kad sam vec kod trgovine prsutom i
rakijom, dakle potrebno je samo da neka zadruga ili neko preduzece nabavi
kompjuter pa da"reforme uspeju".

Koliko mi je poznato stanje u Hrvatskoj, kada kupite kompjuter prodavac vam
instalira Microsftov Windows i sve ostalo i to vam naplati oko 200 DM a
nedajuci vam pri tome instalacioni disk. Dakle, na neki nacin vi kupite
licencu ali ne dobijate opipljiv proizvod vec on samo virtuelno postoji u
kompjuteru. Odnosno u pitanju je virtualna trgovina virtualnim proizvodom.
Prema tome rec je o necemu sto nije "transparentno" :-)

Ukoliko je rec o trzisnoj ekonomiji, onda je dobro sto je Microsoft stigao u
Srbiju ili Jugoslaviju (ovo sve zavisi od Labusa), ali u duhu takvog nacina
poslovanja trebalo bi otvoriti vrata i Netscapu i Linuxu, ma kom obojci a
kom Nike patike.