Op 23 oktober 2009 14:06 heeft Ben Laenen <benlae...@gmail.com> het
volgende geschreven:

> Als ik het zo bekijk zijn er precies wel twee wegen tussen August V/D Wielelei
> en Ertbruggestraat -- één waar googlemaps wel een straat intekent, en een
> tweede die hij niet labelt. In googlemaps kan je duidelijk een zandweg zien
> liggen tot vlak tegen de Houtlaan (dus zie vanaf kruispunt N12/R11/N112 en ga
> richting noord, en dan zie je een zandweg verder rechtdoor gaan waar N12
> afbuigt richting oosten. En ze kruist vervolgens met Ertbruggestraat en loopt
> dood op het industrieterrein. Aangezien dat op de grens Deurne/Wijnegem ligt,
> zou dat wel eens de Galgestraat kunnen zijn.

Aha. Is me ter plaatste niet opgevallen. Leek misschien gewoon op een
wegje tussen de velden. Ik ga nog eens daar kijken. Als je op voorhand
focussed op een bepaald weggetje, dan zie je de rest niet natuurlijk

> In dat opzicht zou de Galgestraat ook verder zuidwaarts gelopen hebben (al
> zijn wel stukken verdwenen). Zo heb je tussen huizen aan Krijgsbaan en de
> parking van Makro ook nog een weg, en dat zou ook nog een restant van de
> Galgestraat zijn. Maar met aanleg van enerzijds Fort I, en anderzijds R11 is
> de link daartussen niet bepaald meer voor de hand liggend.

Dat is nu een stuk "rood" fietspad. Levensgevaarlijk als je met de
fiets daar de oprit/afrit van de makroparking moet kruisen in het
donker.

> Ze loopt toch door tot N12 in OSM? (en zelfs nog stuk verder). Valt misschien
> niet zo op met overlappende stippellijn van gemeentegrens vs highway=track.

Aha. Ik heb eigenlijk enkel naar de render gekeken, niet naar de
achterliggende data. Het is al lang geleden dat ik nog eens intensief
met OSM bezig ben geweest. Ik voel mij terug een beginner.

<Knip veeel opzoekwerk, dankjewel Ben>

> Maar dit gaat sowieso wel eerder naar de richting van: erg leuk om de
> informatie te hebben, maar 't is niet bepaald zo dat er iemand die informatie
> nodig gaat hebben...

Tis dat. De straten die er niet meer zijn, moeten niet gemapped worden
natuurlijk.

> in 2012 zou het af zijn, we kunnen alleen maar hopen dat dat ook zo zal zijn
> :-) Maar 'k zou het niet in OSM aanpassen speciaal daarvoor, er wordt ook in
> fases gewerkt en zo gaan we het vaak mogen aanpassen.

Okido. We kunnen toch nog niet routen afaik, dus gaat er ook niemand
verloren rijden.

--
wannes