Hallo,

Ik heb De Lijn nog 's gekontakteerd ivm informatie over hun haltes en evt.
busroutes. Ik kreeg dezelfde standaardmail als iemand anders op deze mailing
list, wat me in eerste instantie wel bemoedigend leek.

Daarin vragen ze echter om 'garanties'.  Iets wat we hen gewoonweg niet
kunnen geven. Ze zijn bang voor klachten die bij De Lijn zouden toekomen als
mensen via OSM hun reisweg zouden plannen en dit fout zou lopen.

Ik heb hen ook dit doorgestuurd, De Lijn zouden geen pioniers zijn, verre
van:

http://www.abalakov.com/openstreetmap-and-public-transport-belong-together

Maar het heeft allemaal niet mogen baten:

Beste

Hartelijk dank voor uw feedback.

Totnutoe zijn we nog steeds niet overtuigd van de
aansprakelijkheidsgaranties die gebaseerd blijven op basis van best effort.

Er zijn momenteel voldoende alternatieven via Google en andere
kaartleveranciers via dewelke wij onze reizigers meer garanties kunnen geven
over het up-to-date karakter van onze datasets.

Niettemin wensen wij u veel succes met de verderzetting van uw vrijwillig
engagement.

Met vriendelijke groeten

Tom Geerts

projectmanager RISE (Reisinformatie Systemen Extra)

De Lijn - Centrale Diensten

directie Marketing & Communicatie - afdeling Klant & Verkoop

Motstraat 20 - 2800 Mechelen

tel. 015 408 940

tom.gee...@delijn.be - www.delijn.be

Heel die aansprakelijkheidsonzin is in mijn ogen gewoon een drogreden, maar
goed, als we die informatie in onze databank willen hebben, zullen we ze dus
zelf verder moeten verzamelen. Ik heb dan maar geantwoord dat 'k ze binnen
een jaar of 5 nog wel 's  zal kontakteren. We hebben De Lijn, spijtig
genoeg, niets te bieden. Ze hebben al kaarten, ze hebben al
licentieovereenkomsten, waarom zouden ze zich met iets 'experimenteels' als
OSM inlaten.

Het argument dat de kans dat wat er in OSM zit, correcter zal zijn als zij
hun broninformatie aan ons willen doorgeven, heeft ook niet mogen baten. Ik
begrijp niet waar ze zo bang voor zijn. Ze verliezen er niks bij als ze ons
zouden helpen, spijtig genoeg zien ze er ook de baten niet van.