Mannen, sorry, ik ben vanavond nogal krikkel, en er is ergens een drempel overschreden waardoor ik nu plots een pak frustratie begin te ventileren. Met dit proviso:

Ik erger me stevig aan de pogingen, en de verzoeken, om op deze Belgische lijst enkel de Engelse taal te gebruiken. Iemand gebruikt dat zelfs als argument! (comprenne qui peut) "After all, this is the BE list."
Als we HIER de Belgische talen niet gebruiken, waar dan wel?

Zonder te kunnen of willen gaan controleren, durf ik er een lief ding op te verwedden dat enkel de EIGEN taal wordt gebruikt op de mailinglists van Italië, Rusland, Griekenland, en noem maar op. Waarom zouden wij Belgen onze eigen talen minder moeten respecteren?

En nee, ik ben geen extreemrechtse toogfascist, verre van, ik heb stevige vijanden in die kringen en daar ben ik fier op. Ik ben een voorstander van multiculturalisme, en verzet me dan ook (vanavond zelfs met enige woestheid) tegen de monocultuur die enkel het belang dient van enkele grootbedrijven.

Pour être clair, des messages en Français sont pour moi juste aussi appropriés qu'en Néerlandais. Oui, nous sommes Belges, montrons-le! Notre pays est multilingue, il faut pas chercher á le cacher. Et non, c'est pas toujours pratique, mais c'est comme ça.

Let wel, ik wil niemand beschuldigen of aanvallen, het lijkt me duidelijk dat we het hier allemaal goed bedoelen.

Pff. Bedankt voor het lezen, mijn hart is alweer een beetje lichter...