Hallo Guy,

Sorry, ik wist niet hoe ver in detail ik het moest uitleggen en dat de
uitleg in het Engels is, helpt waarschijnlijk niet.

Een plugin is dus inderdaad een invoegtoepassing (met dat
stopkontakticoon). Daar zoek je naar scripting in de lijst.

Dan installeer je jython door te dubbelklikken op hetgeen je gedownload
hebt. Dat zou als gevolg moeten, hebben dat je een folder c:\Jython2.5.2
krijgt. (Het versienummer kan afwijken, geen probleem).

Nu moet je de screenshots op die pagina gebruiken om te zien hoe je de
scripting plugin kan configureren. Je moet een verwijzing maken naar het
bestand: C:\jython2.5.2\jython.jar

Dan open je de scripting console en je laadt het teksbestand
CountNumberOfHousesInStreet.jy
uit mijn vorige mail.

Selecteer 1 of meerdere associatedStreetrelaties en klik op de playknop. Zo
krijg je een lijstje met het aantal leden dat een house-role heeft in die
relaties. Als je wilt, kan ik ook nog nakijken of er wel degelijk een
addr:housenumber gedefinieerd werd.

mvg,

Jo
Op 25 februari 2012 22:02 schreef Guy Vanvuchelen <
guido.vanvuche...@pandora.be> het volgende: