On Tuesday 21 August 2012 12:33:10 Sander Deryckere wrote:
> Op 21 augustus 2012 12:13 schreef Johan Degreef <jdg...@gmail.com> het
>
> Taggen is een kunst ;) het is geen exacte wetenschap.
>
> Als het inderdaad toegankelijk is voor landbouwvoertuigen is er wat
> twijfel. Het hangt er van af voor wie het echt bedoeld is. Als het bedoeld
> is voor landbouwvoertuigen maar fietsers en wandelaars mogen er ook op, dan
> zou ik het taggen als

Als het toegankelijk is voor landbouwvoertuigen hangt het er op zijn beurt
weer vanaf hoe de weg eruit ziet. Is het een pad van één meter breed, dan
wordt het highway=path. Is het een pad waar een auto makkelijk op past, dan
wordt het highway=unclassified omdat het verhard is.

Dat moet dan worden aangevuld met de nodige access tags, die de verkeersborden
vertalen. 'k Heb daar indertijd de (nog steeds niet afgewerkte) pagina
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Eimai/Belgian_Roads voor gemaakt.

Afgaande op wat ik tot nu toe heb gelezen zal het vermoedelijk iets zijn van
* vehicle=no (rond wit bord met rode boord)
* bicycle=yes (het bord met "uitgezonderd fietsers")
* agricultural=yes (de "uitgezonderd landbouwvoertuigen")

en dat kan dan gerust alles zijn. Geen gedoe met bvb te zeggen dat foot=yes en
dergelijke.

Ben