Op donderdag 23 augustus 2012 12:24:52 schreef Jo:
> Op 23 augustus 2012 12:07 schreef Ivo De Broeck
>
> <ivo.debro...@gmail.com>het volgende:

> Wel, het begint al met: is het dan xx-yy of is het yy-xx? Ik heb er voor de
> fietsknooppuntennetwerken arbitrair voor gekozen om xx altijd kleiner dan
> yy te laten zijn.
> [...]
> Je vind geen bordjes met een
> naam op een route tussen twee knooppunten, enkel een wegwijzer hoe je bij
> het volgende nummer komt. Het is ook niet omdat er een wegwijzer staat met
> daarop "Tienen", dat de straat waar die wegwijzer staat, "Tienen" heet.

Betekent het feit dat de naam niet expliciet vermeld is op het bord, dat er
geen naam is?
De "wegwijzer naar Tienen" staat bv. op de "weg van Leuven naar Tienen". Deze
weg wordt zo genoemd, bijvoorbeeld als je iemand de weg vraagt, dan zal die
persoon verwijzen naar "de weg naar Tienen" en niet naar de "N-zoveel-zoveel"
richting Tienen.

Kortom, volgens mij heeft de route tussen twee knooppunten wel degelijk een
naam, bv. "wandelroute tussen Zuid-Dijleland knooppunt 15 en knooppunt 16".
(Ik ben een voorstander van eerst beslissen of er namen worden ingegeven, en
dan beslissen hoe de naam wordt geformatteerd.)

Echter, zoals de ontwikkelaars van Potlatch 2 hebben aangetoond, kan deze naam
worden afgeleid van andere gegevens. Dus ik denk niet dat het nodig is om deze
expliciet te vermelden, noch in de note tag, noch ergens anders.

Groeten

Jan