Op 23 augustus 2012 12:07 schreef Ivo De Broeck
<ivo.debro...@gmail.com>het volgende:

> OK je hebt een punt, maar ...
>
> Als ik die (tussen)paaltjes zie, weet ik dat ik op weg ben naar xx, draai
> ik mij om zie dat ik van yy kom. Is "xx-yy" dan geen naam van die weg?

Wel, het begint al met: is het dan xx-yy of is het yy-xx? Ik heb er voor de
fietsknooppuntennetwerken arbitrair voor gekozen om xx altijd kleiner dan
yy te laten zijn. En de ways in de relatie ook overal zo te ordenen.

Voordat ik al die routes ben afgelopen, was dat niet overal op die manier
gedaan. De meeste routerelaties waren niet eens gesorteerd, maar dan is het
wel heel wat lastiger om na te kijken of ze wel continu beide punten met
elkaar verbinden.

> Het gaat mij juist om eenvormigheid. Waarom moet een "Wandelnetwerk" en
> "Knooppuntwandelnetwerk" anders behandeld worden?

Alle knooppuntennetwerken worden ook eenvormig behandeld, ongeacht of het
nu wandel-, fiets- of ruiterroutes zijn. Maar ze zijn fundamenteel
verschillende van routes die in een lus lopen of routes die recht van punt
A naar punt B lopen. Die hebben namelijk wel een naam. De naam die op de
bordjes staat. Sommige hebben ook een ref. Je vind geen bordjes met een
naam op een route tussen twee knooppunten, enkel een wegwijzer hoe je bij
het volgende nummer komt. Het is ook niet omdat er een wegwijzer staat met
daarop "Tienen", dat de straat waar die wegwijzer staat, "Tienen" heet.

Jo