On Thursday 31 January 2013 09:41:49 Jo wrote:
> Ik ben al een tijdje aan het proberen om toelating te krijgen van De Lijn
> om hun data te hergebruiken op OSM.

Aangezien je in eigen naam zal moeten ondertekenen, zal het vooral van jou
afhangen zeker :-)

Wat betreft de data: in het verleden heb ik wel een aantal keer gemerkt dat de
coördinaten van de haltes in hun database niet echt geweldig nauwkeurig zijn.
Moeten we onze nauwkeurigere data dan vervangen door hun data? Wat betreft
locatie van die node: ik dacht (maar heb het niet nagekeken) dat die node
ongeveer moest staan op de plaats van het haltebord (maar er zijn wel enkele
bijkomende taggingregels bijgekomen om daarnaast bvb. de locatie op de weg te
mappen).

Als je toch de al aanwezige data in OSM gebruikt wordt zo'n import wel een
hachelijk werkje denk ik (want wie gaat zeggen of de node in OSM beter
geplaatst is dan die in hun eigen database)... Om ook nog maar te zwijgen van
het up to date houden van zo'n dataset. Hoe goed behandelen je scripts
busstations zoals de Rooseveltplaats in Antwerpen? Wat met tramhaltes of
gemengde tram- en bushaltes. Of gemengde bushaltes van verschillende
maatschappijen?

Ben