Peter, ik stuur je vrijdagavond gewoon een link die je moet aanklikken en
dan kom je automatisch op de hangout terecht. Ik zal de link ook naar de
mailing list sturen zodat anderen ook nog kunnen meepraten.

I.v.m. de beelden, je kan ook de luchtfoto's van Agiv gebruiken in JOSM.
Die instructies zijn ooit verschenen op de mailing list. Deze kan je zelf
doorzoeken via de osm.org website, of we kunnen dat vrijdag wel tonen.

Een garmin GPS heeft inderdaad wat beperkingen naar mappen toe. Ik gebruik
er zelf ook een, maar zie daarop de huisnrs de maximum snelheid enz. niet.
Dat zie ik voorlopig nog niet als een bezwaar omdat die toch meestel nog
niet gezet zijn. Van zodra er meer gemapt gaat zijn, wordt dat misschien
wel een probleem. Jorieke heeft al een aantal alternatieven opgenoemd.
Papier is voor mij niet bruikbaar. Ik heb bv. daarnet nog met de honden in
de regen een survey gedaan. Dat gaat niet met papier (noch met de honden,
noch met de regen :-)  )

Zelf ondervind ik dat mijn GPS te onnauwkeurig is in dichte bossen en
tussen hoge gebouwen om daarmee de beelden te gaan verplaatsen. Jouw model,
met de externe antenne zou nauwkeuriger moeten zijn. Maar die lijkt mij dan
weer onhandiger om snel waypoints in te geven dan een model met touchscreen.

Zoals Jo al aangaf geeft die hangout de mogelijkheid om de verschillende
gereedschappen van JOSM te tonen om bv. huizen te tekenen. Naast de tools
die hij opsomt heb je ook nog 'q' die een geselecteerd gebied rechthoekig
maakt. Je kan ook bestaande huizen draaien.

De kwaliteit van de huizen die al getekend zijn hangt af van een aantal
factoren:
de kwaliteit van de beelden, de snelheid/nauwkeurigheid van de mapper.
De beelden zijn met de jaren alleen maar beter geworden, maar zijn
misschien nog niet opnieuw gemapped. Hier geldt hetzelfde als voor de rest
van OSM: je kan/mag alles verbeteren wat een voorganger gedaan heeft. En
iedereen is vrij om jouw contributies verder te verbeteren/verfijnen.

groeten en tot vrijdagavond