Hallo,

Ik wil mij graag even voorstellen als nieuw lid : 62 jaar oud, gepensioneerd
militair en ik wandel en fiets graag.

Onlangs heb ik mij een Garmin Oregon 600 aangeschaft en heb er de open
street map op geplaatst.

Ik zou graag meewerken aan het actueel houden van de kaart omdat ik het
publiek stellen van dergelijke kaart een super initiatief vind en omdat het
ook een leuke hobby lijkt.

Intussen heb ik de cursus ‘open street map’ van Swroclawski gevolgd op
Youtube, heb ik wat rondgekeken in Potltach2 en een en ander gelezen op
wiki.openstreetmap.org.

Als iemand suggesties heeft voor verdere studie : graag.

Tijdens de voorbereiding van een fietstocht heb ik gemerkt dat :

·         het veer over de Schelde in Schellebelle systematisch geweigerd
wordt bij het uitzetten van een route voor hiker of fietser.
Op de kaart bleek dat het gedeelte van het veer tussen de 'landhoofden' was
niet aangeduid als 'footpath' zodat bij de routering het veer steeds
geweigerd werd. Ik heb dit aangepast met wijzigingsset 25483603. Ik ben er
niet zeker van of dit wel de juiste werkwijze is. Kan iemand dit eens
nakijken ?

·         De passerelle in N51°00.516' E3°52.891' te Wetteren bleek teven
‘verboden’ voor fietsers alhoewel fietsers hier wel over kunnen. Ik heb hier
eveneens een tag aangepast. Is dit OK ?

Deze ochtend heb ik dat kaart opnieuw afgeladen en deze aanpassingen bleken
(nog)  niet opgenomen. Is dit normaal ?

Als ik iets verkeerd doe hoor ik het graag !

Mvg

Marc