Hallo,

Hartelijk dank voor de reacties op mijn vorige mail en de tips.

.         Intussen heb ik JOSM geladen en er wat in rondgekeken.
Aan de hand van "learnosm.org" heb ik min of meer mijn weg gevonden. Het zal
echter nog heel wat tijd vergen om alle mogelijkheden van het programma te
beheersen.

.         Ik kan mij terugvinden in de visie dat de kaart de realiteit moet
weerspiegelen en dat de routeringsoftware (in mijn geval basecamp) moet
zorgen voor de juiste interpretatie van de gegevens.
Blijkbaar heeft basecamp problemen met veerponten. Het kan ook dat het aan
mijn instellingen ligt, maar ik denk dat die juist zijn.

.         Het is nu mijn bedoeling een nieuwe (kleine) verkaveling in mijn
dorp in kaart te brengen.
Ik heb getracht de plugin 'buildings' te laden, aan de hand van
https://josm.openstreetmap.de/wiki/Help/Preferences/Plugins. Ik krijg de
plugin echter niet te zien alhoewel het bestand 'building_tools.jar' wel
degelijk in 'AppData/Roaming/JOSM/plugins' staat.
Iemand een idee ?
Bestaat er in de groep eigenlijk geen 'peterschap' zodat niet iedereen in de
groep lastiggevallen wordt met vragen van beginnelingen ?

Groeten

Marc