Hallo Marc,

Ik ben zeker geen expert maar bij mij lukte het als volgt:

Bewerken -> voorkeuren  -> Beschikbare Plugins (ikoon = stopcontact) ->
Building-tools …. Plug-ins bijwerken -> ok

Beeld -> werkbalk bewerken : het ikoon met het gebouw is de building tool.

Als je dat selecteert en je klikt 1x ergens op je scherm en je beweegt
vervolgens je muis, dan komt er een rode lijn. Klik een 2de maal en je maakt
een rechthoek.  Als je  nu op de letter a klikt en je klikt vervolgens op
een lijn van de rechthoek die je tekende dan staat daar een punt. Als je nu
x selecteert kan je een zijde (of deel van een zijde) van je rechthoek
verslepen. Prima om bijvoorbeeld een L vormig gebouw te tekenen.  De uitleg
is eigenlijk moeilijker dan de werkwijze zelf.

Een peterschap ben ik nog niet tegen gekomen. Moeilijk ook want er zijn
slechts een 10 tal personen echt actief op het forum en elk daarvan heeft
zijn eigen specialiteit.  Zelf heb ik ooit getracht om een klein groepje
bijeen te krijgen om op regelmatige tijdstippen wat ervaringen uit te
wisselen maar dat is mislukt. Waarschijnlijk omdat er te weinig
geïnteresseerden  binnen een relatief korte afstand wonen.  Maar het forum
biedt heel dikwijls wel een oplossing.

Guy Vanvuchelen