On 01-10-14 12:43, Karel Adams wrote:

> Dat had ik wel degelijk in de gaten, maar heb er weloverwogen
> vanafgezien: dat het wat trager gaat stoort me niet, en ik wilde de arme
> server bij overpass de extra cpu-load van het zippen besparen. Als je
> ooit sysadmin bent geweest wordt zoiets een tweede natuur.

Ben oa. sysadmin van beroep, zonder polemiek te starten, bandbreedte
besparen is nooit slecht idee, dat doet zip voor ons.  de overhead voor
de machine is kleine prijs.

CPU power is abundant vandaag.  net een dual 12-core besteld .  Die
staat straks niks te doen op CPU gebied.   I/O performance en
memorysize, daar ligt de focus tegenwoordig.

Zonder Overpass zijn transit prijzen te kennen, waarschijnlijk wordt dit
wel aangerekend op een of andere wijze.

Ik heb alvast maar een aantal gemeentes eruitgehald waarvan de nodes
dubbel stonden, bv. Heist-op-den-Berg en Zottegem. Als daar population
tags op stonden zouden dit weeral dubbels zijn.

Daarnaast heb je ook nog problemen met deelgemeentes.  Bv Sint-Pauwels.
 Daar staat wel een inwoners aantal op maar het is een deelgemeente van
Sint-Gillis-Waas.  Dus als op beide population nummers staan zal ook dit
weer dubbel gerekend zijn afhankelijk van hun waarde.   Je kan deze ook
niet vinden (deelgemeente) in de cijferstatistiek bronnen.  Dus die key
gaat er beter af + correctie doen van de hoofdgemeente.

Glenn