> 2) CRAB:message. Deze bevat informatie over het al dan niet aanwezig zijn
van busnummers en appartementnummers op dat specifieke adrespunt. Deze
gegevens hoeven niet in OSM opgenomen te worden maar kunnen (zeker nu in de
testfase) verhelderend werken.

> Er is een addr:flats tag die kan gebruikt worden (
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:addr:housenumber#Detailed_subkeys).
> Ik weet niet wat nu net het verschil is tussen een busnummer en een
> appartementsnummer, maar het is volgens mij objectieve, verifieerbare een
> geografische info, dus als die beschikbaar is, dan moeten we ze niet persé
> uit OSM weren.

Het lijkt mij ook het beste om deze info te parsen en onder te brengen
onder addr:flats, waarbij we geen onderscheid hoeven te maken tussen
apartmentnrs of busnrs.

Wellicht best wel sorteren en dan gescheiden door komma's zonder verdere
spaties.

Mijn eerste CRAB: crap is ondertussen (per ongeluk) doorgestuurd naar de
server. Daar gaan zeker en vast nog meer ongelukken mee gebeuren.

Verder werk ik aan een Pythonscript dat binnen JOSM werkt om te helpen bij
het integreren van de CRAB-data met wat er reeds in OSM zit. Om zoveel
mogelijk adressen automatisch te koppelen aan gebouwcontouren. Zo blijft er
meer tijd over om de gebouwcontouren zelf dan nauwkeuriger in te tekenen.

De MapCSS is bijna klaar.

Ik heb ook een pythonscriptje gemaakt (eigenlijk Jython) dat jullie output
omzet naar data met discardable tags en dat een associatedStreetrelatie
aanmaakt. Waarbij hij ook meteen op zoek gaat naar straten met dezelfde
naam.
Het zou daarbij helpen om postcode en gemeente ook aangeleverd te krijgen
in discardable tags.