Wat de afwijking in Ieper (8900) betreft, het enige wat in mij opkomt is
dat er een dikke 2 jaar geleden een grootschalige hernoem actie was:
http://nieuwsblad.be/cnt/DMF20120213_113

Dat de huisnummers daardoor foutief zijn lijkt me iets heel eigenaardigs.

Buiten Ieper herken ik geen specifieke probleemgevallen.

Groeten,
Sander