   From: Sander Deryckere <sander...@gmail.com>
 To: Frank Vdm <vdmfrank...@gmail.com>; OpenStreetMap Belgium
<talk-be@openstreetmap.org>
 Sent: Saturday, January 17, 2015 11:42 AM
 Subject: Re: [OSM-talk-be] osmose fout: Verbroken continuïteit van de weg

Dit is waarschijnlijk omdat een tertiare weg eindigt op een rotonde van
unclassified of residential wegen.

Er zijn verschillende manieren om rotondes te classifieren. Zie
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:junction%3Droundabout#Selection_of_the_right_highway_tag

De ene theorie is dat de hoogste classificatie moet gelden (omdat alle verkeer
dat op die hoogste weg rijdt ook over de rotonde moet rijden), de andere
theorie is dat de hoogste classificatie van de doorgaande wegen moet gebruikt
worden (en dat de wegen die starten/eindigen op de rotonde niet meetellen voor
die classificatie bepaling).

Het lijkt er op dat de wiki momenteel de tweede theorie hanteert (hoewel dit
vroeger ook wel anders gedocumenteerd stond), en dat osmose de eerste theorie
hanteert. Zelf vind ik de eerste theorie iets beter in de meeste gevallen, en
zorgt het ook voor een mooiere rendering. Maar het is je eigen keuze.

Iedere mapper is vrij om de wiki te volgen of niet, of om problemen die gemeld
worden op validatie tools op te lossen of niet. Het is volledig je eigen keuze.
In dit geval maakt het voor data gebruikers echt wel geen verschil welke
theorie je nu prefereert.

Groeten,
Sander