Ik maak me ook het meeste zorgen om de schaal van zo'n importoperatie. We
kunnen nu al zien met CRAB (wat uiteindelijk quasi manueel toevoegen van elk
adres is) dat het jaren duurt vooraleer het kleine groepje vrijwilligers daar
ooit helemaal is doorgeworsteld, dat ik me afvraag hoe we dat met een nog
grotere dataset gaan aanpakken. We kunnen ook moeilijk al de bestaande data
gewoon gaan overschrijven. Als er al data bestaat moet je de twee gaan
vergelijken en laat dat nu nog veel meer werk en tijd kosten.

En de import is één ding, het up to date houden wordt nog een veel groter
probleem... Misschien ook eens raad vragen aan onze Nederlandse collega's die
toch gelijkaardige grote imports hebben gedaan (al was het bij hen wel véél
vroeger in het project toen de hoeveelheid data nog aanzienlijk minder was dan
wat wij nu in België hebben gemapt op de "oude" manier).

Ben