Jakka schreef op 16/12/2015 om 11:15:
 > Dus denk ik niet dat het zin heeft om alle knooppunten automatisch te
 > gaan taggen.

Vroeg me af, hoe gaan we dat weten dat dit knooppunt en of deze
verbinding nagezien en geactualiseerd werd.
Ook voor eventueel niet osm mappers, maar deze die af en toe een
verbinding willen checken en doorgeven. Dit om dubbel werk, tijd, fiets
km te vermijden.
Onderaan link naar een prog. die relaties test op onregelmatigheden.
Misschien door nu algemene toevoeging van een "note:check=check node and
relation" (of iets anders maar moet duidelijk zijn voor iemand, toerist
die geen weet heeft dat alles herzien moet worden) op de huidige
"rcn_ref" node te plaatsen en bij nazicht, update deze verwijderen.
Oppassen tag "note=4-91" wordt gebruikt om relaties te melden.
Moeten natuurlijk nog mogelijk zijn om dat uit te kunnen lezen met het
dit prog. Zo kan iedereen mee volgen wat nog niet gedaan is, of waar
onregelmatigheden zijn. En zo moet er geen wiki, site lijst opgestart en
onderhouden worden. Heb mijn best gedaan om mijn betrokkenheid,
bezorgdheid te verwoorden.
Heb reeds een osm berichtje gestuurd van dit gesprek naar vmarc die nu
loopt op talk.be

http://osma.vmarc.be/nl/networks/be/rcn

Dit mocht ik ontvangen van vmarc:
----Als er tags worden toegevoegd om het aanpassen en verder onderhoud van de netwerken te ondersteunen, dan zou ik zeker overwegen om rapportering hierover op te nemen in de analyse.
http://osma.vmarc.be/nl/networks/be/rcn

----Als de data die beschikbaar komt gebruikt mag worden om vergelijkingen te maken met wat we in OSM hebben, dan zou ik daar ook naar willen kijken hoe dit kan.

Nu is het aan de code schrijvers om de methode af te spreken. Zodat vmarc aan de slag kan gaan.

vmarc m-544849-3c9...@messages.openstreetmap.org