On 07-11-16 11:51, Ben Abelshausen wrote:
> Glenn,
>
> Kijkend naar de BAG import wat denk je van dit:
>
> source = GRB
> ref:grb = 3746049-6379775 (oidn-uidn)

Dat gaat een leuke query worden in de database, met regular expressions
en stuff. pfff.  En die uidn is volgens mij nog van een minder belang
dat de datum.  Die is leesbaar voor eindgebruikers, die uidn versie
nummer zegt echt niks.

Ik ben trouwens niet akkoord met die ref tag.  het is geen ref, het is
een source ref.  daarom source:*

> Die datum is niet echt relevant voor mappers en als ik het goed begrijp
> kunnen we dit via bovenstaande ref nog altijd uit de originele data
> halen? Zelfde voor entity? We zouden die entity types ook nog kunnen
> gebruiken om andere tags te genereren omdat daar toch wel verschillende
> zaken inzitten precies.

Dat gebeurd nu ook, maar er is ook overlapping tussen entities.

> Ik heb altijd gedacht, we importeren wat gebouwen waar het nodig is
> (bijvoorbeeld dicht gebouwde steden). We hebben ookal werk van mappers
> overschreven gezien met GRB gebouwen (delete-upload), iets wat naar mijn
> menig een slechte zaak is.

Nee, dan heb je niet opgelet ;-) !!!  wij deleten niets.  De history van
een gebouw wordt bewaard.  je moet de plugin gebruiken om geometries te
migreren.  zie docs : http://grbtiles.byteless.net/docs/

> Eens de import klaar is en we hebben alle gebouwen doen we maintenance
> zoals we dat normaal zouden organiseren moest het GRB niet bestaan. We
> kunnen nog altijd de datasets vergelijken om te bekijken waar de
> wijzigingen zitten.

Die maintenance is nu simpel:  match entity en oidn en je weet exact
welk gebouw je hebt.

Welk probleem zijn we nu eigenlijk aan het oplossen met die tags.  Ik
versta niet wat het grote probleem is en waarom we het ons moeilijker
moeten maken ook als het makkelijk kan ?

Die meta data is voor automatisatie te faciliteren, niet zomaar dus.

Glenn