> Overigens: hoe kan ik checken dat het correct is opgenomen? Is er een
> renderer of routeplanner die met deze info rekening houdt?

I hoopte dat OsmLaneVisualizer [1] het zou ondersteunen. Bijna ale
denkbare forward/backward tags zijn ondersteund [2], maar maxweight
niet.

Misschien kan je de maker contacteren [3] om dit ook te ondersteunen ?

Deze kerel [4] is dan weer bezig met OpenTransportkarte en (vluchtig
doorgenomen) spreekt over maxweight:forward en :backward. als
maxweight:forward=3.5 is vraagt hij wel om maxweight:backward=none te
vermelden. (Zijn pagina is in het Duits) Het is me nog niet duidelijk
of zijn tool het nu ondersteund.

mvg

[1]
http://osm.mueschelsoft.de/cgi-bin/render.pl?wayid=352062904&start=1&country=be