> k heb ook al wat rondgelezen en van die 60 cm afwijking geraak ik maar niet
> af. Een geodetisch punt zouden we op zijn minst toch precies moeten kunnen
> plaatsen. 60 cm is een armlengte en als de andere afwijkingen erbij komen
> wordt dat wel wat veel voor een slechtziende. De decimalen in OSM zijn
> precies voor 1 cm, als mijn berekening klopt.

aangezien de aardplaten elk jaar enkele centimeters opschuiven [1],
moet je feitelijk die zaken elk jaar met professionele apparatuur gaan
nameten.

Volgens mij ben je hier zaken aan het mappen waarover men nog niet
veel heeft nagedacht. Misschien omdat men er nog niet veel nut in ziet
? Of omdat de nauwkeurigheid van consumer devices toch te laag is ?
Kan verklaren waarom is de wiki niet heel uitgebreid/duidelijk is. Wat
niet wil zeggen dat je het niet mag mappen, enkel dat je niet veel
hulp moet verwachten ivm met extra uitleg of zuivere definities.

In Frankrijk zijn die dingen inderdaad geïmporteerd.

mvg

[1] https://nl.wikipedia.org/wiki/Tektonische_plaat