Fijne leerrijke discussie. Daar kun je wat van opsteken.

Guy Vanvuchelen

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Glenn Plas [mailto:gl...@byte-consult.be]
Verzonden: vrijdag 13 januari 2017 18:16
Aan: OpenStreetMap Belgium
Onderwerp: Re: [OSM-talk-be] (no subject)

On 13-01-17 17:52, Jasper Michels wrote:
> Dank voor je antwoord Marc!
>
> -Gevoelsmatig vind ik de tag "scrub" te veel eer doen aan de struikjes
> tussen de autostrades met zwerfvuil.
>  Als ik in google afbeeldingen zoek op "scrub terrain" dan krijg ik
> toch iets mooiere landschappen te zien.

Schoonheid is zeer subjectief van criteria.  Een lelijke auto is nogaltijd een
auto.

> -Ik ben zo iemand die momenteel elk rijtje bomen als forest map.

is nochthans een andere voor :
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:natural%3Dtree_row

> Indien de maprendering niet wijzigd zal ik dit ook niet veranderen.
> Indien dit wel moet zal ik vrees ik snel de zin om dit te mappen verliezen.

Taggen voor de renderer is een slecht idee.  (voor 1 welbepaalde dan nog)

> (resultaat naar werk is bij mij nodig)

Het resultaat reken je toch niet af op de render stijl van standaard OSM
tegels?   Maak je eigen kaart, render hoe je wil.

>  Van zodra men ook de landcover zou renderen, is dit een ander verhaal.

> -Het ideale geval van de 3 polygonen boven één ben ik volledig akkoord mee.
>  Zolang men de landcover niet rendert is dit echter onmogelijk. Indien
> we masaal landuse vervangen door landcover zal de kaart al maar witter
> worden. (ik weet dat we niet mogen mappen voor de kaart, maar niet
> iedereen is  een medogenloze databese-addict...)

Heeft er niks mee te maken hoe addict je bent, je kan beter lobbyen om
landcover te ondersteunen, eventueel zelf in de tagging lijst discussies gaan
mengen.

Massaal vervangen is al evengoed slecht idee trouwens, dus gaan we gewoon niet
doen

Glenn

> Op 13 januari 2017 om 17:39 schreef Sus Verhoeven <sus...@gmail.com
> <mailto:sus...@gmail.com>>:
>
>     Of niet meer durven mappen. ;-)
>
>     Sus

>     <mailto:seppe.sant...@stad.gent>>:
>
>         Even binnenkijken in Marc zijn diepste zielenroerselen :-)
>         Maar wel een erg nuttige uitleg vind ik, bedankt! En nu nog
>         alles verbeteren wat we ooit verkeerd gemapt hebben :-)
>
>         Seppe

-----
Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
Versie: 2016.0.7996 / Virusdatabase: 4749/13759 - datum van uitgifte: 01/13/17