Hallo allemaal,

Ik heb hieronder een kort overzicht toegevoegd van welke tagging (volgens mij)
nodig zal zijn op de verschillende locaties (overzichtskaart hier te vinden:
https://stad.gent/mobiliteitsplan/digitale-kaarten/webkaart-circulatieplan)

Alle opmerkingen welkom! (misschien het gemakkelijkste via deze hackapd:
https://hackpad.com/OSM-mapping-Circulatieplan-Gent-qBu1NBPGjSn) Dankzij de
Nationale Mapathon zijn er twee extra vrijwilligers die samen met mij de
mapping voor het circulatieplan willen doen. Morgenavond (dinsdag 28/03, 18u)
komen we hiervoor samen in Gent. Indien er nog mensen willen aansluiten, geef
gerust een seintje.

knippen (met cameracontrole):
- info: https://stad.gent/mobiliteitsplan/het-circulatieplan/wat-een-knip
- signalisatie: C3 + onderborden 1) uitgezonderd fietsers en bromfietsers
categorie A, B, P 2) uitgezonderd vergunninghouders
- tagging: highway=…; access=no; foot=yes; bicycle=yes; bus=yes; taxi=yes;
emergency=yes
- opmerkingen: 1) hoe access voor bromfietsers categorie A, B, P taggen (zie
ook eerdere discussie op mailing list)? 2) mogelijk om access voor
vergunninghouders te taggen? 3) mogelijk om access voor vuilniswagens en
veegmobielen te taggen? 4) knippen met paaltjes: gewoon barrier=bollard op de
weg

wegen in autovrij gebied:
- info:
https://stad.gent/mobiliteitsplan/vergunningen-en-toegangsbeleid-van-het-autovrij-gebied/wat-mogen-de-verschillende-vervoermiddelen
- signalisatie: zonebord C3 uitgezonderd fietsers en bromfietsers categorie A
en P; uitgezonderd vergunninghouders + bord woonerf
- tagging: highway=living_street; maxspeed=20; zone:traffic=BE-VLG:urban;
acces=no; foot=yes; bicycle=yes; bus=yes; taxi=yes; emergency=yes
- opmerkingen: 1) hoe access voor bromfietsers categorie A, P taggen? (zie ook
eerdere discussie op mailing list) 2) mogelijk om access voor vergunninghouders
te taggen? 3) mogelijk om access voor vuilniswagens en veegmobielen te taggen?

voetgangersstraten:
- info:
https://stad.gent/mobiliteitsplan/vergunningen-en-toegangsbeleid-van-het-autovrij-gebied/voetgangersstraten
- signalisatie: C3 met onderbord uitgezonderd fietsers en bromfietsers klasse
A, P en vergunninghouders van 18u-11u
- tagging: highway=living_street; maxspeed=20; zone:traffic=BE-VLG:urban;
acces=no; foot=yes; bicycle:conditional=yes @ (18:00-11:00);
taxi:conditional=yes @ (18:00-11:00)
- opmerkingen: 1) is deze (conditional) tagging correct? 2) hoe (conditional)
access voor bromfietsers categorie A, P taggen (zie ook eerdere discussie op
mailing list)? 3) mogelijk om access voor vergunninghouders te taggen? 4)
mogelijk om (conditional) access voor vuilniswagens en veegmobielen te taggen?

Alvast bedankt!

Seppe