Chris,

je hoeft niet bang te zijn om je mening te geven. Alvast bedankt
ervoor, goed dat je die quote ivm innovatie aanhaalt.

Je kan de capaciteit van een parking ook taggen via de "capacity" tag
op amenity=parking. Dat zou een een plaatsbesparende (?) mogelijkheid
zijn.
Maar was er onlangs niet ergens de vraag hoeveel vierkante meter er
aan parking gespendeerd wordt ? Daarvoor heb je meer aan parking
spaces (als je onderscheid wil maken tussen staanplaatsen en wegen
ertussen).

Voor bloembakken e.d. denk ik ook weer aan navigatie voor
slechtzienden, of zelfs rolsstoelgebruikers (tenminste als we de
voetpaden ook als vlakken zouden tekenen), zodat men nog weet hoeveel
(of hoe weinig) plaats er is tussen muur en bloembak.
Ook voor het bepalen van oversteekplaatsen voor voetgangers in het
algemeen geeft het mappen van grasperken e.d. aan waar er hindernissen
zijn.

maar we staren ons inderdaad soms blind op data voor de navigatie van
auto's en in iets mindere mate van fietser en voetgangers zonder enige
vorm van beperking.

mvg

m.