On 6/11/07, Tomáš Tichý =TT= <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> To by mě zajímalo, jak je to s tím obkreslováním, můžete to rozvést trochu
> blíže? Myslel jsem, že obkreslování ortofoto (landsat, yahoo) je ok. Jak
> právně, tak faktograficky, protože fotomapa těžko může ukazovat nesmysly.
> Může ukazovat starý stav, ale to se při troše místních znalostí snadno
> odhalí.
> Jak je to vůbec z obkreslováním ortofoto podle českého práva? Lze to
> považovat za odvozené dílo?
>
> A co použití stávajícich map/fotografií pro verifikaci GPS tracklogů?
>
> =TT=

> že

Yahoo povolilo a pozdeji upresnilo zpusob jakym muze osm pouzivat
data, tj. pouze prez applet nebo potlatch (to je teda jmeno, skoda ze
to neni zatlatch), landsat fotky sou public domain (rypnu si, kdo vi
zda-li americky public domain plati v CZ?), tedy zase presne
specifikovane co s nimi muzete delat, tj. co chcete.

Ceska data jsou zatizena copyrightem a buhvi cim dalsim, neni tady ve
zvyku vubec upresnovat licence.  Ale za to je ve zvyku uplatnovat
autorske pravo tim nejtvrdsim zpusobem. Proste jediny realny zpusob
pouziti dat, i kdyby se treba koupila ortofota, je pisemny souhlas
autora dat s redistribuci pod CC-BY-SA. Dali by se mozna najit nejake
klicky jak to ruzne obejit ale nejsem pravnik a autorsky zakon sem
necetl a i kdybych ho cetl, stejne nezjistim co je v nem doopravdy
napsano.

Jednoduse receno, je to vse prilis nebezpecne, nez aby se clovek
pokousel o neco co by v dusledku mohlo cely projekt vazne ohrozit. A
hlavne to neni vubec potreba, spousta lidi jednoznacne ukazala, ze
gps, kolo, diktafon apod. sou nastroje bohate dostacujici na ziskani
kvalitnich dat.