2011/6/30 Mike <m...@mikecrash.com>

> [...]
> vezmeme data, které vytvořil někdo, kdo s novou licencí nesouhlasí, a
> znovu je tam naimportujem ve stejném znění, tak mi to přijde stejné,
> jako je kopírovat z čehokoliv jiného. Ano, v současné době jde o volná
> data k libovolnému použití - takže to vlastně jde, proč to ale pak
> prostě neudělat pro všechno - vytvořit uživatele "reimport" a všechna
> data, která by se jinak smazala, se přeimportují a bude vymalováno.
> Nějak mi to nedává celé smysl. A už vůbec ne, že budou nakonec dva
> projekty, což je v podstatě proti smyslu OSM.

Data u kterých tvůrce s novou licencí nesouhlasí se reimportovat nesmí !!!
Mě jde o to, jak co nejjednodušeji reimportovat data (hlavně od státních
institucí), která jsou použitelná se starou i novou licencí, ale víceméně
omylem je importovali uživatelé, kteří s novu licencí nesouhlasí.

Mimochodem velmi sympatický je mi v tomto ohledu krok společnosti Nearmap,
která dříve poskytovala fotomapy pro OSM. S novou licencí nesouhlasí, takže
jejich podklady už není možné využívat, ale dali generální souhlas s tím,
aby data která vznikla v minulosti mohla být i nadále využívána pod
libovolnou licencí.

A nějak se mi také nechce věřit, že by se ta data opravdu smazala,
> maximálně, že by jich tam bylo velmi velmi málo. Jinak to může takto jet
> v podstatě donekonečna. V současné době by ale došlo ke smazání snad
> poloviny mapy, což si snad nikdo nedovolí. A jestli ano, tak projekt asi
> opustí hodně lidí, protože na tohle mít nervy nebudou.

Nepředpokládám, že se bude cokoli mazat v dohledné době. Souhlasím s tím, že
teď je  vlastně ideální stav, protože teď je teoreticky možné vytvořit dva
datasety s dvěma různými licencemi, takže si každý může vybrat. Ta data
budou k sobě časem  nevyhnutelně obsahově konvergovat. Ale sama od sebe to
nezvládnou, takže jim bude potřeba trochu pomoci :-) Pokud se ale bude tento
proces neúměrně protahovat, hrozí štěpení projektu, což by asi svobodným
geodatům neprospělo jako celku.

=TT=