Dne Po 13. února 2012 15:13:38, Martin Kokeš napsal(a):
> Zdá se, že je problém pochopit rozdíl na záznamem jediného bodu (jak pomocí
> GPS, tak odvozením z ortofotomapy) a složitější prací s geodaty (co já vím,
> kreslení polyline, čištění polygonů atp.).

tak ho nám, hloupým, laskavě vysvětli

> Autorský zákon si na složitost získání (musím s GPS do terénu / musím
> kliknout do ortofotomapy) nehraje,

pak tedy nechápu, proč jsi v minulém mailu stavěl právě na tomto rozdílu,
cituju:

"vykazuje znaky autorské činnosti (např. *obkreslování ortofota* ...), pak je
výsledek samozřejmě autorské dílo."

vs

"zda lze považovat *napochodování s GPS ke studánce*, ... za úkon hodný
ochrany autorským právem."

> Když někdo přijde s GPS/klikne na mapu a vytvoří záznam ke studánce, nedává
> mu to hned patent na to, že nemůže přijít někdo jiný a udělat to samé se
> stejným nebo velmi podobným výsledkem.

ovšem my se tu nebavíme o nějakých patentech, že by druhý nemohl udělat totéž
co první, nýbrž o tom, zda druhý naopak může *neudělat* to samé co první a
jenom vzít výledek toho, co udělal první, namísto aby používal výsledek práce
vlastní

> Ad ctění licence, argumenty klackem nebo slzami neberu.

hm, a ty tu nějaké takové vidíš, nebo co tě vede k takovýmto prohlášením?

> V tomto konkrétním případě jsou autorská práva k databázi čistě v gesci
> majitele (E-studánky) a ten musí rozhodnout, jak s databází lze či nelze
> naložit. Přispěvatelé do této databáze si v tomto případě těžko mohou
> nárokovat autorská práva k souřadnicím a názvům, neboť jejich činnost
> související s pořízení této dvojice údajů nelze považovat za autorskou.
> Jiné by bylo, pokud by někdo chtěl použít jejich fotografie nebo nějaké
> eseje, které k dané studánce zaznamenali.

a měl bys nějaké konkrétní argumenty, proč by tomu tak mělo být?

- nejlépe kdybys to vysvětlil na příkladu, proč nemohu napsat:

"V tomto konkrétním případě jsou autorská práva k databázi čistě v gesci
majitele (OpenStreetMap) a ten musí rozhodnout, jak s databází lze či nelze
[...]

... anebo to napsat mohu?
- tak o čem tu pořád flejmujem a proč někdo pořád řeší nějakého Pavla Machka
apod.?

K.