Dne Po 13. února 2012 16:23:13, Martin Kokeš napsal(a):

> Vysvětlení je již uvedeno v závorkách.

vskutku? - já tam žádné vysvětlení nevidím ...

> Obkreslování ortofota míněno vytváření poněkud složitějších prvků, než je
> jediný bod, čištění GPS záznamů (ať už ručně, nebo nějakými algoritmy, jako
> Kalman, Douglas-Pecker atp.), slučování do polyline, vytváření
> (multi)polygonů, relací atp.

eh, promiň, ale opravdu ti nerozumím - co má zpracování GPS záznamu algoritmem
na redukci počtu bodů společného s obkreslováním z ortofotomapy?

> To je přece nesmysl, každý nějak používá výsledky duševní práce nějakých
> lidí před ním. Záleží přece na tom, jak moc ta původní práce vykazuje
> charakter autorské činnosti, podle toho si zaslouží nebo nezaslouží
> ochranu.

co konkrétně je nesmysl? - řešit, zda je dané využití možné či nikoliv?

v tom případě nechápu, co chtěl básník říci větou uvozenou "Záleží ..."

a v opačném případě tedy nerozumím, co konkrétně z mého tvrzení rozporuješ ...

> Proč myslíš, že např. katastr nemovitostí není chráněn AZ? Protože při jeho
> tvorbě je třeba reflektovat realitu co nejpřesněji a to tak, že na nějakou
> autorskou činnost prostě není místo. Jak to geodet zaměřil a vypracoval, co
> já vím v AutoCADu Map, tak se to zanese do KN a je hotovo. Nikdo nenárokuje
> žádná autorská práva, protože pokud každý v tom daném řetězci udělal, co
> bylo jeho úkolem, lze za 100 let přijít a vytvořit to samé dílo, odlišné
> jen o nějaký kontinentální drift a nějaké ty nepřesnosti dané použitou
> technikou.

mno, já si především myslím, že katastr nemovitostí AZ chráněn je, a že práva
nárokována jsou, takže toto rétorické cvičení vychází tak trošku vniveč; jak
známo, z false můžeme vyvozovat cokoliv

zdůvodnění "na autorskou činnost prostě není místo" značně pokulhává (jinak
bychom mohli šmahem vyšktrtnout ochranu databází), mohl bys tak maximálně
narážet na §3 písm. a) AZ, které vyjímá z ochrany úřední díla - KN se tam týká
"veřejně přístupný rejstřík a sbírka jeho listin", jenže KN není veřejně
přístupný celý, vymezení lze nalézt ve vyhlášce 162/2001 Sb.

ostatně i pokud se podíváme do naší dokumentace, tak k tématu vidíme:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap#WMS_.C4.8C.C3.9AZK_-
_katastr.C3.A1ln.C3.AD_mapa

což dále vede na:
http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2008-August/001382.html

kde se mimo jiné píše:

"Datové sady KN ve formě datových souborů naopak volně šiřitelné nejsou, pouze
se souhlasem ČÚZK."

- pokud by KN neměl být nijak chráněn protože "je třeba reflektovat realitu" a
protože "ČÚZK jen udělal, co bylo jeho úkolem", pak by asi bylo namístě
například ptát se, pročpak nám pan ředitel takto lhal, když tvrdil, že k
(nějakému specifickému) užití KN je třeba souhlas

> Však to snad píšu, vztahuje se k souvětí o ctění licence.

mno, já v tom tedy vidím vyjádření názoru autora, argument by to byl, kdyby se
to pokoušel nějak zdůvodnit - tedy, když už bychom to chtěli chápat jako
argument, byl by to spíše argument (vlastní) autoritou

ale též vidím, že naše vidění je zřejmě silně nekompatibilní :)

> Vysvětleno z mé strany už mnohokrát, protože tvorba OSM nemá zpravidla
> charakter "jediného kliknutí". Výjimkou jsou ojedinělé editace POI přes
> Potlatch nebo např. Cloudmade POI collector, tam už lze mluvit o činnosti,
> která má s autorským dílem pramálo společného.

opravdu?

ale já přece taky kliknu jen jednou, když v OSM tvořím bod ...

a pak ještě jednou, a ještě jednou, a ještě jednou ... a ty studánky, to také
není jedna studánka, ale ještě jedna, a ještě jedna ... takže kde máme ten
rozdíl?

analogie nějakého duševního vlastnictví (fujtajbl pojem) s tím hmatatelným
většinou příliš nefungují, ale tady se to přímo nabízí, jestliže jde o práci
těch lidí, nikoli o obsah:

mějme nějakou stavbu, pozveme si JEDNOHO zedníka, který položí X cihel, a
dostane zaplaceno X Kč

a teď mějme další stavbu, ale tam si pozveme X zedníků, kteří položí dohromady
X cihel, každý z nich JEDNU

a ty tvrdíš, že v druhém případě nemá každý z nich nárok nechat si zaplatit 1
Kč, protože mezi položením 1*X cihel a položením X*1 cihly má být nějaký
záhadný rozdíl ještě v něčem jiném, než jen v organizaci práce, a že si tudíž
v druhém případě můžeš tu stavbu nárokovat zadarmo?

aha

no tak to potom asi můžem ukončit ...

K.