Dne 11.6.2012 9:45, Petr Dlouhý napsal(a):
> [...]
> jsem si myslel, že "highway=trunk" znamená silnici rychlostního typu
> (čtyřproudá, mimoúrovňová křížení) bez ohledu na to, jestli tam bezmotorová
> vozidla smění nebo ne. Domníval jsem se, že pokud tam nesmí, tak se přídává
> "motorroad=yes".
>
> Na wiki to ale není dostatečně jasně popsané - je tam, že pro ČR trunk
> znamená silnici pro motorová vozidla. Pro SR už je tam ale poznámka, že to
> můžou být i jiné čtyřproudé silnice. V Rakousku je naopak tamější silnice pro
> motorová vozidla často pouze dvoupruhá.
>
> Jak se to má tedy značit? Je popis na wiki správně?

Cus,

uz se to tu resilo v minulosti, pro CR je pokud si pamatuju dohoda
zhruba takova, ze trunk = smerove oddelena (zpravidla 2+ pruhova)
komunikace, ktera neni dalnici. Muze (ale nemusi) to byt silnice pro
motorovy vozidla(a podle toho se pouzije/nepouzije ten pridavnej tag).
Taky by asi trunk nemel mit urovnovy krizeni.

Pokud neni mezi tim ostruvek/trava/... neni to trunk.
Ale jako ve vsem kolem OSM, zalezi hodne na lokalni situaci, nekde muze
byt vhodne jit lehce mimo vyse uvedene.

Tudiz vsechny Rka (nevim o zadnym ktery by konstrukcne v CR vypadalo
jinak) by mely byt trunk + motorrad=yes. Ruzny prutahy mestem, okruhy,
... nektery jednicky ... by mely byt trunk, pokud jsou smerove deleny. U
smerove nedelenych silnic by se asi melo pouzit primary/... + lanes
(trebas lanes=4, pokud to ma 4 pruhy na jednom asfaltu). Na tom je ovsem
blby to, ze v OSM nepanuje shoda kolem znaceni jizdnich pruhu, variant
je nekolik, zadna neni nijak zvlast rozsirena, a predevsim se to neda
nijak uzivatelsky rozumne editovat. IMO by bylo treba to poresit nejak
tak, aby bylo jasny, ze jde o pruhy jedny silnice, ale zaroven aby to
user moh editovat jako jednotlivy linie.