> *** No katastr, uznává tuším styk budovy se zemí jako reprezentující a
> vzhledem k tomu že to dosud od něj obkreslujem asi by to chtělo uznat
> za standard.
Řekněme, že zde mohou např. fakticky existující budovy chybět
(postavené "načerno" apod.). V tak rozsáhlých informacích bych se
divil, kdyby to bylo opravdu bez chyb. Na druhou stranu jako základ to
určitě smysl má, protože je to (v daných oblastech) asi to nejlepší,
co máme. Ale s ručními zásahy je třeba počítat.

> *** Opravdu se jedná o uliční čáry, nebude to jen popisek? Já jsem v
> ukazkach nic nenašel

Asi opravdu uliční čáry, viz třeba:

<vf:Ulice><vf:Ulice
gml:id="UL.454281"><uli:Kod>454281</uli:Kod><uli:Nazev>Lešanská</uli:Nazev><uli:Obec><obi:Kod>554782</obi:Kod></uli:Obec><uli:PlatiOd>2011-07-01T00:00:00</uli:PlatiOd><uli:IdTransakce>0</uli:IdTransakce><uli:GlobalniIdNavrhuZmeny>0</uli:GlobalniIdNavrhuZmeny><uli:Geometrie><uli:DefinicniCara><gml:MultiCurve
gml:id="DUL.454281.X" srsName="urn:ogc:def:crs:EPSG::2065"
srsDimension="2"><gml:curveMember><gml:LineString
gml:id="DUL.454281"><gml:posList>738883.65 1048327.51 738848.15
1048382.19 738819.05
1048435.52</gml:posList></gml:LineString></gml:curveMember></gml:MultiCurve></uli:DefinicniCara></uli:Geometrie></vf:Ulice>

> *AdresniMisto (addr=*)
> *Stavebni objekt (building=*)
> *Ulice (name=*)
Já myslím, které vlastnosti těchto entit. Užitečné by bylo napojení na
registry pomocí IDček apod.

> *** Mno nebal bych se smazat a nahrat novou geometrii budov (pro
> source=cuzk:km) a ponechat pripadne tagy navic.
Což znamená namatchovat k nové budově tu starou, aby bylo možné
zkopírovat tagy. Otázka je, jak. Budovy nemusí být zakresleny přesně a
není jisté, že budou fungovat nějaké metody typy "X má průsečík s Y"
apod.

> Dost digitalizaci je
> neduslednych co do geometrie tvaru (krizeni, nesdileni hran a nodu)
> nebo pokryti zdanlive hotoveho uzemi.
Také bude třeba kontrolovat, že node není sdílený s něčím jiným. Rovně
může dojít k nějakým nechtěným průsečíkům, pokud budova byla
nakreslena odlišně a obdobně jsou nakresleny i okolní objekty.

S ulicemi, které mají návaznosti, bude také asi celkem problém. V
registrech je jen něco (nebo to prostě není ulice, ale něco fakticky
podobného).

> Obdobne u adresnich bodu, coz je
> dano nedokoncenym importem a zdrojem dat.
Adresní body budou asi celkem v pohodě.

> *** To je zbozne prani, ktere se nam doposud nepovedlo, viz napr.:
> 1) adresni body obcas nekdo strka do POI ci polygonu building
> 2) admin_border se staly soucasti multipolygonu budov a ruznych preklepu...
> 3) import rek DIBAVOD, a lesu UHUL uz je prakticky neudrzovatelny s originalem
Zatím ano, ale tady bych to neviděl jako nemožné. U entit bych
nechával v tagu návaznost na registr ve formě ID. Pak bude možné
automaticky detekovat, kde došlo k ruční úpravě a kde ne, stejně tak
ze změnových souborů bude možné snadno zjišťovat změny v registrech a
neupravované entity automaticky opravovat. U těch, kde byl proveden
manuální zásah, tak tam bude třeba asi ruční posouzení, ale toho bude
předpokládám málo.

> Takze nejvetsi otazkou je co s tim co uz v OSM je a jak nakladat s
> daty v budoucnosti.
Souhlas, proto považuji za nezbytné to nejprve prodiskutovat a vybrat
nějaké nejlepší řešení a pak jej implementovat. Adresy, obrysy budov

Honza