Dne 27.6.2012 22:12, Jan Bilak napsal(a):
> Ahoj,

> Adresní bod a budova ... to mě napadlo také (a někde se to v OSM i
> používá), ale vidím v tom trochu problémy.
>
> Zaprvé budova může mít více vchodů/adres. Jak by se jmenovaly tagy?
> addr:housenumber1, addr:housenumber2, addr:housenumber3 apod.? Nebo by
> se dělila budova na části? Ale jak? Nikdo nebude zkoumat vnitřní
> strukturu budovy - typicky ji vidíš zvenku a pár vchodů dovnitř. Občas
> se je zřejmé, ale nemusí být vždy.

S tim se pocita, data v tech samplech jsou reseny jak sem si vsim tak,
ze jedna adresa, je zvolena jako "primarni" a dalsi jsou k ni pripojeny
jako sekundarni => na budovu se da ta primarni, ostatni se muzou hodit
jako body.

Samo, technicky spravne by bylo to na tu budovu nahazet podobne, jako je
to ve zdroji, ale to se obavam v OSM netusim jak udelat, aby to zaroven
fungovalo - idealni by bylo neco jako hodit tu budovu do relace a adresu
urcit az v ty relaci, cimz by slo budove dat neomezeny mnozstvi
relaci/adres, ale obavam se, ze tohle zadnej stavajici nastroj
nepobere.  Ostatne, podobne bych si doved predstavit i prilinkovani veci
jako "hospoda" (+samo nazev, otviracka, ...), posilovna ... , cimz by se
eliminoval vsemoznej tagovaci chaos (pokud na necem je 20+ tagu, tak uz
je to peknej bordelak) a navrch by souvisejici data byly pekne
pohromade. Du testnout, co neco takovyho udela ;D.

Jinak, pokud predpokladam, ze vetsina km vypada vsude +- stejne, tak
zaroven predpokladam, ze v drtivy vetsine pripadu budou klasicky
panelaky zaneseny co vhod to samostatna budova (i kdyz to konstrukcne
neni pravda). Budov s vice adresami nebude (IMO) nijak zavratny mnoztvi.

> Zadruhé adresní bod (pokud je vhodně umístěn) říká i polohu vchodu.
> Např. budova stojí mezi dvěma ulicemi a takto by nebylo zřejmé, odkud
> je vlastně vchod.
Nerika, rozhodne ne pokud ho nebudes (kazdy jeden) rucne posunovat,
adresni bod je unisten v centru budovy. Nehlede na to, ze na oznaceni
vhodu jsou uplne jiny tagy (entrance).

> Zatřetí je otázka, zda je vhodné štěpit jeden druh informace do
> různých zápisů (někdy adresní bod, někde vlastnost budovy).

Tak technicky je (IMO) spravnejsi, aby adresu mela budova (protoze ty
patri CP/Cev/...). Ale pokud tam ta budova uz z nejakyho duvodu neni,
tak to neznamena, ze nemuzeme nechat tu adresu najit (z duvodu navigace
... - to je jedinej duvod proc pripadne vyrabim ty body). Navic by bylo
hned zrejmy, ze na dany adrese nestoji zadna budova => jde o proluku
nebo jiny prazdny pozemek => hned se to lip hleda (specilene v nasem
bordelstanu, kde je casto problem zjistit nazev ulice ve ktery clovek
stoji).

> Nicméně informace u budovy může být také užitečná. Teoreticky lze
> najít všechny adresní body, které leží uvnitř polygonu budovy. Jak je
> rychlé/pracné, to záleží na tom, jak se data oindexují apod. Jak je to
> pracné v existujících nástrojích, to nevím. Předpokládám, že dotaz na
> objekty ležící v daném obdélníku je jeden z nejčastějších dotazů a
> data jsou tedy vhodně oindexována (r-tree, quad-tree nebo tak něco).
Daleko rychlejsi ale je, vyrobit adresni body z budov, predpokladam, ze
v ty databazi kde je to ulozeno to delaji prave takhle, protoze si
nedovedu moc dobre predstavit, jak lezou na strechu kazdyho baraku a
zamerujou jeho stred ... ;D, navic sem uz u par navigaci videl, ze pokud
je hledana adresa primo budova, tak navigace tu budovu zvyrazni, coz je
v hustci zastavbe fajn. + jako bonus, pokud by ta budova mela skutecne
otagovany vchody, tak te to muze navigovat k tomu bliz a nemusis kvuli
tomu trebas obchazet blok, protoze adresne to patri to ulice na druhy
strane.