/>>/  >   nepochopil, jestli jsou pr?ce na ?esk?ch map?ch n?jak koordinovan?
nebo
/>>/  >   ka?d? d?l? to, co ho zrovna bav?. str?nka o progresu je asi dva roky
/>>/  >   star?, tak?e z n? jsem se toho moc nedozv?d?l.
/>>/
/>>/  *** Ano stranky wiki pisou zpravidla novacci, kdy pochopi jak to
/>>/  funguje. Stari matadori to maji v hlave (derave).
/>/
/>/  No moz(ná to odpovídá realite(, ale není to dobr(e. Pro me( alespon( tedy
ta
/>/  nejvíce matoucí a flustrující ve(c na OSM je to, z(e sice existuje ne(jaká
/>/  polodokumentace (wiki), ale není moc jasné jaký mají informace v ní
obsaz(ené
/>/  status. U ne(kterých ve(cí mám pocit, z(e by bylo leps(í je tam vu*bec
nemít, nez(
/>/  je mít napu*l.
/*** Nepis o spatne dokumentaci, zacni pracovat na lepsi a ostatni ti
pomuzou. Jednu dobu tu psal kdosi i blog o editacich. je spousta textu
a navodu jen jsi je na prvni kliknuti nenasel. Staci udelat reserzi...
To pr(esne( jsem na ze zac(átku de(lal, ale je to sloz(ite(js(í. Netvrdím, z(e je dokumentace s(patná, tvrdím, z(e není jasné jaký mají v ní obsaz(ené ve(ci status a jak je budován konsenzus tagování. Ze zac(átku jsem proste( oc(ekával ne(jaká jasne(js(í pravidla a ne to, z(e existuje ne(kolik ru*zných druhu* tagování téhoz(. Souhlasím, z(e návodu* je spousta, ale ope(t není jasné zda jde o doporuc(ení, c(i ne(jak pr(ijatý konsenzus.

>/  Jako novác(ek bych ocenil struc(nou informaci typu:
/>/
/>/  Jak mapovat budovy: pouz(ijte tag building=yes, housenumber= .... ,
/>/  nepouz(ívejte XY, to je zastaralé, tam kde to je to mu*z(ete smazat.
/*** Podivej se jak je to udelany ve vedlejsim meste. Kazdopadne
housenumber se do building nestrka, ten je v "addr" bodu.
No ale tr(eba tohle je krásný pr(ípad toho jak to je s více ve(cmi - posle informací na stránce http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Address jsou tagy adresu urc(eny pro body i pro plochy. Podle stránky http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Addresses jsou obe( moz(nosti rovnocenné. Kdyz( jsem se bavil s ru*znými mappery, tak to kaz(dý de(lá jinak. U nás napr( je to nejspís( dáno importem adresních bodu*, kdyby se to de(lalo ruc(ne(, mohlo to dopadnout jinak.

>/  Jak mapovat polí cestu: z(ádná pravidla nejsou (ne(jaké vodítko je zde -
/>/  odkaz).
/*** jak to maji u sousedu? highway=track, source pripadne trackgrade...

>/  Jak mapovat ....
/>/
/>/  to mi na wiki chybí.
/*** zacnes nize zbytek odkoukas, na neco se zeptas
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/Editing_Standards_and_Conventions
Tohle (jak mapovat) mají tr(eba dobr(e ude(lané nemci, byl to jen nápad a pr(íklad.

Ptal jsem se hodne( a to pr(edevs(ím v mezinárodní komunite(, kdyz( jsem zac(ínal - ta c(eská tehdy jes(te( byla celkem malá. A na ne(které ve(ci proste( jasná odpove(d( v OSM neexistuje, to je fakt. Je to proste( komunitní projekt a já ho tak mám rád, rozhodne( to podporuje inovace. Ale budu rád, kdyz( mi poradíte, mám ne(kolik otevr(ených dotazu*:

 * Jak mapovat velká turistická zar(ízení, kam se umist(ují tagy
   celého zar(ízení, na plochu nebu do ne(jakého bodu. Moz(ná so obe(
   r(es(ení ale obe( mají své výhody a nevýhody. Pr(íklad zde
   http://www.openstreetmap.org/?lat=48.90183&lon=17.30796&zoom=17&layers=M
   <http://www.openstreetmap.org/?lat=48.90183&lon=17.30796&zoom=17&layers=M>
 * Jak mapovat pr(ednost v jízde( (kvu*li navigac(ním systému*m).
   Existuje ne(kolik návrhu*, napr(íklad
   http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:priority_road, z(ádný z
   nich ale není konsenzem de jure ani de fakto.
 * Jak mapovat jednotlivé c(ásti klás(teru* v ru*zných denominacích -
   více na diskuzní stránce k

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Proposed_features/monastery#How_to_handle_monastery_no_longer_in_use
   - v souc(astnosti debatuji s ne(kterými mnichy, mimo OSM komunitu,
   ale je tam víc otázek nez( odpove(dí.
 * Výs(e zmíne(né tagování adres u budouv (podle me( jsou dve(
   rovnocenné moz(nosti - adresní bod a budouva, v C(R pr(evládá
   adresní bod).

V jednotlivých pr(ípadech mám zpu*sob, jak to de(lám, ale jestli to tak má být nevím

Díky za jakoukli pomoc

Jakub