Ahoj,

> O takové konvenci nevím. S první větou souhlasím, přičemž my neznamená nás
> dva nebo českou komunitu, ale globální OSM.

Pokud se pouzijes dodatecny tagy jako povrch, sirka, obtiznost, tak by
melo byt jedno jestli highway=path nebo highway=cycleway (na vetsine
map to stejne nebude, ale netagujeme pro renderery...).

Pokud ne, tak path je typicky pesinka - uzka, bez asfaltu. Cycleway je
asfaltka, alespon metr siroka nebo alespon sotolina.

> Když o něčem řeknu, že je to cycleway a chodce tam jen přilípnu v podobě
> access  tagu (který jak sám píšeš většina ještě nepobrala) tak to preference
> cyklistů je. Stejně tak by to mohlo být footway + bicycle=designated.

Ja highway=cycleway beru jako prakticky zpusob, jak oznacit jeden typ
komunikace. Nejenom kdo tam muze, ale take typicke vlastnosti. Stejnym
zpusobem by se dalo pouzit highway=footway + bicycle=designated, ale
vzhledem k tomu, ze chodniky jsou uplne vsude, tak mi prijde v poradku
cyklostezky zduraznit.

--
Jirka