Ahoj,

Dne St 30. dubna 2014 23:43:22, Marián Kyral napsal(a):

> [...]

Chybějící budova nemusí být chyba. V katastru jsou jen budovy v katastru
evidované a je-li v terénu reálně budova, která není evidovaná v katastru, tak
v něm prostě není a být nemá .> není to chyba. Měli bychom dávat pozor,
abychom nehlásili "chyby", které chybami nejsou.

> Tak tenhle nápad se mi líbí. Všechna hlášení by se shromažďovala v
> nějaké lokálním systému na hlášení chyb a buď by se jednou za čas
> vygeneroval a poslal email s nejnovějšími chybami, nebo by sis mohl
> report stáhnout sám. Nicméně, to automatické uzavírání chyb bude
> fungovat jen pro první typ. Jak ve skriptu zjistíš, že opravená
> geometrie je správná? Spíše bych to viděl na možnost stáhnout si
> předpřipravený soubor pro JOSM a v něm to pak zkontrolovat a nahrát do JOSM.

Umím zjistit, kdy se v RUIAN něco změnilo, tedy přesněji - vím datum, kdy jsem
si nahrál změnu do databáze. Změny z RUIAN nahrávám téměř každý den. Proč k té
změně došlo, to už nevím, tedy neumím poznat, zda jde o opravu chyby nebo
skutečnou změnu situace.

> V každém případě by bylo fajn, kdyby se nám nejprve podařilo zbavit se
> chyb systematicky vznikajících. Někde musí být nějaká chyba. Těch duchů
> sdílejících pozici s jinou budovou je podezřele moc.

Moje tušení, že v RUIAN jsou historická data, se začíná blížit jistotě. To je
tak - v OSM je aktuální adresní místo. Třeba teď co mám rozdělané - Praha
Dubeč, Na hádku 1613. To je v OSM i v RUIAN, RUIAN ID 25102664 a patří k
normální budově s geometrií. A chce se mi nově přidat Na hádku 613 (opět to
oblíbené přičítání násobku 1000), RUIAN ID 30721369 a patří k duchovi.

Prostě někde jim vypadlo z kódu 'where not deleted' nebo nějaká taková blbost,
která má ovšem dost závažné důsledky. Možná je to tak velký průšvih, že teď
nevědí, co s tím, aby nepadaly hlavy ... Tihle duchové jsou nejen v databázi,
dostupné přes výměnný formát, ale jsou i v těch interaktivních formulářích
(Ověření adresy -> detail -> přeít na budovu. Třeba ten příklad Kováků č.or.
30. Nebo to, co mám rozdělané - Dubeč, Na hádku 1613 X Dubeč, 613 (bez ulice)

http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/adresnimista/25102664 (1613, OK, bylo v OSM)
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/adresnimista/30721369 (613, IMO už neexistuje,
nebylo v OSM)

a příslušné budovy:

http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/24643092 (OK)
http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/stavebniobjekty/30072301 (duch)

máš nějaký příklad budovy, která je v *digitální* KM a není v RUIAN? To bych
chtěl ověřit; dostaly se ke mně nějaké indicie, že ruian2pgsql prý občas při
aktualizaci vynechá geometrii, tak bych to chtěl ověřit, zda opravdu není v
tomto chyba na naší straně.

Ta druhá část může souviset s právním stavem. V jednom případě může být velký
panelák právně jako jedna budova s několika vchody a v druhém případě to může
být právně několik budov, i když jsou stavebně spojené. Něco jako řadové
rodinné domy.

> Mám teorii:
> To, co je v KM je vlastně pozemek. Budova je taková nadstavba, která
> daný pozemek/kus pozemku sdílí. Schválně si na ruian.poloha.net zapni
> vrstvu pozemků. Budovy najednou "vyniknou". RUAIN ty hranice má, jen je
> to špatně zaneseno u budovy.

Myslím že tato teorie obecně neplatí. V některých případech může existovat
parcela, jejíž hranice jsou totožné s hranicemi budovy. Někdy to může být
"téměř" tak - příklad - Radějovice 87,
http://ruian.poloha.net/20/49.94597/14.56305 - parcela č. 241 většinou budovu
kopíruje, ale ne zcela.

V jiných případech vůbec zvláštní parcela, na které stojí budova, neexistuje.
Budova prostě stojí na pozemku 1000m2 a zabírá plochu 150m2.

> Jak je budova zakreslena v KM/RUIAN závisí na tom, kdo zpracovával
> podklady. Někdo to dělal poctivě a zanesl jednotlivé vchody správně.
> Jiný si chtěl ulehčit práci, a udělal z toho jeden objekt, kterému
> přiřadil více adres. A pak záleží jak probíhá digitalizace.

Může to souviset s tím právním stavem. Ovšem co se týká adresních bodů, tak to
je v každém případě jen o lenosti, to ano, případně neznalosti a tedy o
lenosti zvednout pozadí ze židle a jít se tam podívat, když nevím ...

K automatickému nahrávání (importu) budov - je řešitelné "podívat se", zda na
místo mohu plácnout budovu. Rozhraní landuse pod budovou je OK, hranice s
plotem, řeka, silnice už OK není. To by šlo naprogramovat. Co by už moc nešlo
je třeba případ, kdy v OSM je takový posun, že v OSM už budova sice je, ale je
vedle. Pak je problém s doplňováním budov do díry mezi dvema budovami nebo
třeba připojení k budově již v OSM existující. V OSM to prostě nšmáme na
milimetr přesně, takže by se budovy velmi často překrývaly.

Možná cesta by byla vygenerovat z RUIAN DB OSM vrstvu s (novými) budovami, tu
pak v JOSM sloučit do normální vrstvy s OSM daty a nechat validovat. Vyžaduje
rozsáhlý výzkum :-)

--
Petr