Ahoj,

Dne Ne 6. července 2014 11:01:45, Pavel Machek napsal(a):

> Proc si to radsi nenajdu na googlu? :-). Sorry, odkaz na nominatim,
> ktery mozna obcas funguje neni uplne to co jsem chtel.

i já se omlouvám, je mi jasné, že to není to, co jsi chtěl a rýpanec to byl,
dokonce vědomý. Promiň.

> A ano, lekarna tu adresu ma, protoze kdyz do ty lekarny budu chtit
> poslat dopis, budu tam muset napsat adresu [vchodu do] lekarny.
>
> Jinymi slovy -- myslim, ze by bylo dobry mit v mape nejaky spojeni
> mezi POI a adresou toho POI, protoze dotaz "jaka je postovni adresa
> danyho POI" dava dobry smysl.

S tím úplně souhlasím, že vazba by měla být. Jen si nemyslím, že ideální
vazbou je tu adresu zduplikovat. IMO by byl vhodný odkaz na ID adresy (té
hlavní, jediné). To teď taky nepůjde. Každá adresa není v OSM označena RUIANID
a i kdyby byla, tak bychom to označování pomocí ID mohli udělat, ale žádný
stávající program s tím nebude umět pracovat.

Mně jde hlavně o to, aby adresy v OSM byly aktualizovatelné a aktualizované.

Jak to udělat? Dejme tomu, že by na POI adresy byly. (duplicitní). Pak bych
prosil, aby byly kompletní, ne jen housenumber, jen ulice atd. Asi by šlo
napsat kód, který rozparsuje nekompletní adresu, z ní vyextrahuje domovní
číslo, ulici a případné číslo orientační a podle toho se rozhodnout, ke které
oficiální adrese tento poi patří a tu adresu na něm zkompletovat.

Pokud by na poi nebylo dost údajů pro zjištění konkrétní adresy (např. byla by
jen ulice, město a stát), tam bych ji opravdu smazal.

To by se dalo i při aktualizacích. Když dojde ke změně adresního místa, bot by
tak, jako doposud, nalezl adresu v OSM s největší shodou a tu by použil jako
tu hlavní. Následně by se rozhlédl kolem po poi, zda v okolí nejsou nějaké
poi, které k této adrese patří, tedy mají stejnou adresu. Ty by zaktualizoval
také.

Primární adresy bych na poi nenechával, takže bych to udělal tak, že pokud
hlavní adresa bude na poi, vytvořil bych ji vedle ještě jednou samostatně. Pak
by proběhl výše popsaný algoritmus rozhlédnutí se v okolí po poi.

Ze svého návrhu nejsem úplně nadšen, ale vzhledem k okolnostem a momentálnímu
stavu OSM, software atd. by to takto mohlo být průchozí.

Tak co kdo na to?

> Funguje ten nominatim?
>
> Aha, a odpoved je ze nominatim nefunguje:
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Nominatim/FAQ#How_was_the_address_calcula
> ted.3F
>
> How was the address calculated?
>
> For features down to street level addresses are calculated using a
> combination of admin boundaries, is_in tags and place features. For
> building level features addresses are calculated using the address of
> the most suitable street. If no explicit boundaries or relations are
> include the system will fall back to a simple 'nearest' calculation -
> [...]

S těmi is_in ve skutečnosti moc nepracuje,

nominatim@propsy:~/Nominatim$ grep -lri is_in *
osm2pgsql/osm2pgsql
osm2pgsql/build_geometry.o
osm2pgsql/m4/ax_lua.m4
osm2pgsql/output-gazetteer.o
osm2pgsql/output-gazetteer.c
osm2pgsql/autom4te.cache/traces.0
osm2pgsql/autom4te.cache/traces.2
osm2pgsql/autom4te.cache/requests
utils/tigerAddressImport.py

koukal jsem do zdrojáku a vidím, že celá práce s is_in je jen vyextrahování
country code. V případě Tiger dat je to to samé; v CZ nerelevantní.

> If no explicit boundaries or relations are
> include the system will fall back to a simple 'nearest' calculation -
> this will often be wrong!

To se CZ netýká!

Mluvíme ovšem o úrovni budov - adresy na polygonech budov nemáme, tedy ano,
může se stát, že nejbližší adresa bude jiná než ta, na které lékárna sídlí.

Tak se prosím, kdo chcete, vyjádřete k tomu návrhu způsobu, jakým aktualizovat
adresy na POI.

--
Petr