---------- Původní zpráva ----------
Od: Václav Řehák <rehak...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 26. 8. 2014 10:42:30
Předmět: Re: [Talk-cz] Zahrady u RD jako leisure=garden

"

> Leisure se bere jako oblast, kde LZE trávit volný čas. Od toho, jestli je
veřejná či soukromá, máme access=*. Ten návrh v "talk" je pouze poznámka
jednoho uživatele, která nemá, dokud se neodhlasuje nebo alespoň nepřepíše
jako "proposal", naprosto žádnou váhu.

No nevím. Podle stejné logiky by se parkovací stání na tom pozemku mělo
mapovat jako amenity=parking, koupelna s vířivkou uvnitř toho domu bude
amenity=spa, atd.

Na wiki [1] se píše: "The leisure tag is for places people go in their spare
time."

A konkrétně u garden: "Place where flowers and other plants are grown in a
decorative and structured manner or for scientific purposes."

Samozřejmě můžeme argumentovat, že každý si svojí zahrádku buduje jako
dekorativní, ale už z formulace mi připadá, že tím autor myslel spíše něčím
významné zahrady (např. botanické).

"

A taky u garden: "The most common form is known as a residential garden, it
is a form of garden and is generally found in proximity to a residence, such
as the front or back garden."

A pokud jde o definici leisure, tak tu zahrada taky splňuje. Lidí na
zahradách tráví svůj volný čas. A je jedno, jestli ležením na sluníčku, nebo
hrabáním listí - je to pořád jejich volný čas.

Mimochodem, na Morávce [2] jsem zkoušel značit chatové oblasti pomocí
leisure=garden. Je pak mnohem lépe vidět, kde žijí lidé stále a kde jen
občas. Není to zahrádkářská oblast, ale lidé sem jezdí trávit svůj volný
čas.

[2] http://www.openstreetmap.org/#map=17/49.59429/18.52191

"

"

Navíc je to nesmysl. Vytvoří se tak zbytečné tisícovky dalších landuse=
residential a pochybuju, že si někdo dá práci s rozdělením "velkých" landuse
=residential do jednotlivých zahrad. Navíc opravdu se vám pod pojmem "obytná
oblast" vybaví zahrada? :-)

"

Nějak nechápu, jaký je rozdíl mezi zbytečnými tisícovkami landuse=
residential a tisícovkami zbytečných leisure=garden. Nota bene, když ne celá
část pozemku je zahrada - skoro vždycky je tam nějaký dvorek, parkovací
stání, apod. A nejvíc mi na tom vadí, že je to šílená práce. Když takhle
někdo udělá 30 domů v Klánovicích a na zbytek se vykašle, říká tím "a teď to
na stovkách tisících zbylých domech v ČR udělejte někdo jiný" (nebo zůstane
mapa nekonzistentní). Když už micromapping, tak korektně a pokud možno tak,
aby v běžném renderingu nevadilo, když to někde je tak zmapované a jinde ne.

"

Vše záleží na úrovni detailů, které od mapy očekávám. Něco jiného čekám u
autoatlasu (tam fakt malé zahrady nepotřebuji) a něco jiného je třeba
podrobná turistická mapa nebo dokonce speciální mapa obce. To vše lze v
ideálním případě z OSM vygenerovat. OSM není jen jedna mapa. OSM je v prvé
řadě databáze a je jen na uživateli, co si z té databáze vytáhne.

Marián

"

> Pokud chcete opravdu něco, co má alespoň nějakou váhu, tak je to tohle:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Garden_specification
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Garden_specification)

Ten návrh znamená, že každý, kdo bude dělat renderer pro obecnou mapu (jako
je třeba mapy.cz(http://mapy.cz)) bude muset psát speciální pravidla
rozlišující garden:type=residential (nerenderovat) a všechny ostatní zahrady
(renderovat zeleně).

Vašek

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:leisure
(http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:leisure)