Dne 26. srpna 2014 12:51 Michal Pustějovský <michal.pustejov...@seznam.cz>
napsal(a):

> Prosím, buďte korektní a nevybírejte si z wiki definice části, které vám
> vyhovují. Je tam JASNĚ napsáno i toto:

> citováno z http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Leisure%3Dgarden

Já jsem zase citoval z http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:leisure
To, že jsou ve wiki rozpory je asi její vlastnost a je třeba to tak brát.

> Mimochodem, parkování na pozemku se klidně jako
> amenity=parking_space+access=private zmapovat může, otázka je, jestli se
> najde někdo, komu to nepřijde až zbytečně podrobné. Já si rozhodně
> nepřipadám jako někdo, kdo by měl rozhodovat, co už je zbytečné mapovat a
> co ne.

Já taky nehodlám nic rozhodovat. Na druhou stranu si myslím, že alespoň
základní shoda v komunitě je dobrá k tomu, aby mapa byla konzistentní
(alespoň v rámci jedné země :). Tohle mapování zahrad jsem zatím nikde
neviděl, tak jsem chtěl zjistit, jestli je to úlet jednoho člověka nebo to
tak chce většina.

> Pokud použijeme "leisure=garden", je potřeba akorát naklikat tisícovku
> nových objektů, kde na pozadí bude "velké" landuse=residential, kterého se
> ani nedotkneme. Co vám zní méně pracně? Pokud jde o rendering, není nic
> jednoduššího než se na renderování leisure=garden vykašlat.

Mě osobně by přišlo nejlepší použít samostatný tag, třeba
garden=residential. Každopádně to tady nevyřešíme, je to spíš otázka na
tagging@

> S pravidly pro rendering nemám moc zkušeností, ale osobně si myslím, že
> přidat do logiky renderování "*if (leisure=garden) && ( NOT
> garden:type=residential) then render*" sekvenci znázorněnou tučně nebude
> velký problém. Ale na tohle by snad přesněji odpověděl někdo s většími
> zkušenostmi.
>
> Dával bych si pozor na jednu ze základních zásad OSM: "Netaguje se pro
> renderer".
>
> Já jsem osobně dělal jeden renderer nezaložený na OSM a trochu pomáhal s
vývojem 2 rendererů nad OSM. Proto vím, že není problém udělat pravidlo
jako píšeš. Horší je to, že ta pravidla jsou šíleně rozsáhlá (tisíce, možná
desetisíce řádků) a i tak je dost těžké podchytit nekonzistence a kreativní
přístup některých maperů.

Zásada netagovat pro renderer je samozřejmě platná. Ale zároveň by se mělo
dodržovat pravidlo nejmenšího překvapení: jestliže skoro všechny tagy v
klíči leisure odkazují na prvky zajímavé pro věřejnost (ať už zdarma nebo
placené), je překvapivé, když se tam objeví i soukromá zahrada (zvlášť když
v těch Klánovicích není ani označena jako access=no).

Jinak totiž dochází k tomu, že když budu chtít obytné čtvrti renderovat
šedivě a veřejnou zeleň zeleně musím v tom pravidle podchytit všechny možné
kombinace landuse, leisure, garden:type a access podle zvyků jednotlivých
maperů.

Vašek