Ahoj Petře a spol,

Ahoj,

už asi před týdnem (neměl jsem moc času) se na mě obrátil další značkař z KČT.
Napsal dost obsáhlý a vstřícný mail. Vytáhl bych z něj (částečně interpretuji
a parafrázuji):

- OSM v CZ právně neexistuje - není s kým jednat, nikdo nedá garanci
spolupráce za OSM. To je fakt a tento fakt lze snad vyřešit za pomoci OSGEO.

- neznalost a z ní pramenící strach - možno srovnat situaci, jak vypadal
geoportalpraha.cz před půl rokem se stavem, jaký nabízí dnes. Trasy KČT jsou
"rodinným stříbrem", výsledkem celoživotního koníčka generací, generací i
nedigitálních. Členové těchto generací OSM neznají, mají ke svému dílu citový
vztah, mohou mít pocit, že někdo chce jejich práci využít ve svůj prospěch (a
ke škodě KČT?)

- KČT mládne, přichází digitální generace
něco podobného se mi stalo minulý rok, dokonce jsme měli několik schůzek které přinesly celkem ovoce. Kdo psal? Není to náhodou Ondra Šubrt?

no a na závěr docela překvapení - ne, není to seznam tras ani SHP, ale pro mě
to docela překvapení je: http://trasy.kct.cz (C) Seznam,cz, OpenStreetMap,
NASA & KČT.

Značkař nabízí podporu při získávání dat oficiální cestou - neprobírali jsme,
o jaká data by mělo jít ani zatím nevím, co vlastně KČT má. Myslím, že je tedy
teď na nás zformulovat, co chceme a následně přes OSGEO zaslat KČT? Nebo ještě
nějak jinak, asi ne jako blesk z čistého nebe, ale "nějak" se ještě ozvat
předem.

Já vím docela přesně co KČT má. Nemám samozřejmě zatím svolení data nijak šířit či pro OSM otevřít, ale pro to abychom si udělali obrázek zda je to pro nás relevantní nebo ne. Jedná se o databázi tras a rozcestníků, která je v dosti šíleném formátu.

V databázi je 18075 rozcestníků 3040 tras a 34335 inidenčních údajů (který rozcestník kde leží).

Problém z naší strany trochu je, že data TIMů v OSM mají ke kompletnosti celkem daleko. Už jenom fakt, že z 12925 rozcestíků v ČR má jen 4386 (třetina) nějaký ref přes který se do dat KČT dá linkovat.

Napřed si ale úplně ujasněme, co chceme. S tím už jsme nějak začali, ale asi
úplně nedokončili. Jen podotýkám, že osobně asi nebudu mít kapacitu se do toho
pustit nějak do hloubky :( Hlásí se garant za turistické trasy?

Určitě je tedy dobré si ujasnit co chceme, ale taky bychom si měli ujasnit co za to KČT jsme schopni poskytnout.

Petře, kdo z KČT to byl? Nejde náhodou o lidi z Plzeňského kraje, ti se mi zdáli vždycky nejvstřícnější. Tam dokonce mám data, která jsou nejspíš zveřejnitelná.

Hlásím se jako garant za turistické trasy :)

Jakub

PS: Rád bych se někdy sešel s pár lidmi co se o trasy v OSM zajímají abychom si vyměnili nápady. Můžu ukázat co mám k dispozici já a rád se inspiruju od ostatních.