Ahoj!

> mapa pokrytí signálem IMHO nepatří do OSM, protože se jedná o přiliš
> dynamickou informaci, navíc s nepříliš vypovídající informací. Co to je
> "pokrytí"? Je to izočára vyjadřující -40 dBm? Nebo -60 dBm? Ve kterém
> kmitočtovém pásmu? Bude vytvořena na základě měření (reálný stav k okamžiku
> měření), nebo jako teoretická hodnota (výpočet na základě ideálního stavu
> známých či předpokládaných hodnot a veličin)?

Co je to bazina? Musi byt hluboka 40 nebo 60 centimetru? Jaka musi byt
hustota toho bahna?

Jinak, aspon v mem okoli se pokryti moc nemeni (rozhodne min nez ty
baziny). Je tu par mist ve kterych proste signal neni, a uz tam neni
par let, a zrejme tam jeste par let nebude.

Je pravda ze na Petrasce v Krkonosich se pokryti objevilo.

> provozovatele služby. Mj. také proto, že (a pseudoodbornící opět prominou)
> skutečnost, že v daném místě je teoreticky signál vůbec neznamená, že se
> uživateli s konkrétním přístrojem (opět výkon, typ antény...) podaří
> sestavit hovor či "jen" dostat data. Ono pokrytí na downlinku je jedna věc,
> k mobilní komunikaci je potřeba i ten uplink...

No... podobne jako rozbahnenou cestu muzu projit suchou nohou kdyz
neprselo... a co projdu v teniskach suchou nohou neprojdu v
sandalech... a zalezi na vysce bot... tak s telefonama je to taky
slozity, nebo spis jednoduchy.

Pro danyho operatora, nekde signal proste je (vite o miste v Praze kde
neni signal krome tunelu metra?), nekde je mizernej (staje: telefon
zazvoni, ale pak to kokta, a je potreba vylyzt do "telefonni budky" na
schody), a nekde proste neni (udoli Sembery S od Kozojed) -- nefunguje
tam ani 112. Rozdily mezi telefonama samozrejme nejaky jsou, ale je to
asi podobny jako s botama (a starou Nokii 2110 s vytahovaci antenkou
ma malokdo).

Asi nema smysl mapovat "tady je na t-mobilu -32dBm, bunka X/Y/Z", ale
pro mista jako Brdy by davalo smysl oznacit "tady neni signal" a "tady
na tom kopci je"... muze se hodit kdyz si potrebuju zavolat nebo kdyz
se neco stane.

> No a ještě jeden argument - mapa pokrytí komerční službou není
> kartografickou informací - je to trochu podobné, jako "mapa pokrytí služeb
> rozvážky jídla společnosti XYZ"...

No nevim, zastavky MHD jsou take komercni sluzba.

Z myho pohledu nejdulezitejsi je tisnovy volani, coz shodou okolnosti
neni komercni sluzba... A ano, uz se nam stalo ze byla potreba
tisnove volani v miste kde nebyl signal vubec, a v miste kde bylo
potreba pouzit 112 aby to slo pres libovolnyho operatora...

Takze vlastne jo... trochu jsem zmenil nazor a za _hruby_ mapovani
signalu bych se primlouval. "Traumabody" mapujem, a "telefonni budky"
jsou podobne dulezity. V Praze neni potreba ani jedno, v Brdech a
v udoli Sembery by se hodilo oboji :-).
                                                                        Pavel
(cesky, pictures)
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html