Bylo by dobré, aby to byli lidi, co jsou opravdu ochotni do akce
investovat čas a úsilí. Snad při zvažování pomůže "trocha" zákulisí:

  * termín - první listopadový víkend
  * ekonomika
      o prostory - http://www.fit.vutbr.cz/FIT/map/
          + kapacitu areálu jsme zatím nevyčerpali, ale přednáškovky si
            objednáváme všechny (= Déčka, Éčka a Fka). Na workshopy
            bereme Áčka
          + neb je Studentská unie FITu spolupořadatel a FIT partner, je
            nájem 0,-Kč, ale platíme energie, úklid, personál co běhá
            kolem nahrávací techniky. Největší položka - 70 tisíc
      o další náklady jsou:
          + ubytování lektorů + oběd a občerstvení, trička
          + totéž pro organizátory (většinou místní = bez ubytování,
            přespolní často přednášejí)
          + propagace
          + zpracování a zveřejnění záznamů (závisí na rozsahu
            <https://www.superlectures.com/openalt2016/stats> a loni to
            na sebe vzalo vpsFree.cz <https://vpsfree.cz/>, zhruba 20 tisíc)
          + celkově jsme tedy na cca 140 tisících (viz. transparentní
            účet <https://www.fio.cz/ib2/transparent?a=2400098667>)
      o příjmová část je od partnerů viz.
        https://openalt.cz/2016/nabidka.php. 11 let se nám daří vyhnout
        se účastnickému vstupnému a chceme u toho zůstat
  * organizace
      o obsah
          + alespoň půl roku před začneme oslovovat přednášející formou
            CFP
            <https://www.linuxexpres.cz/novinky/call-for-papers-openalt-2016>.
          + za doby LinuxAltu jsme nechali 2 měsíce předem veřejnost
            odhlasovat, co z nabídky má zaznít, program byl měsíc předem
          + přechod LinuAlt > OpenAlt si vynutil větší dramaturgický
            zásah, neb přibyly tématické okruhy
            <https://openalt.cz/2016/program.php#temata> a bylo potřeba
            přednášející aktivně vyhledat. Šli jsme tedy cestou garantů
            témat a na nich bylo pokrytí novinek, důležitého dění a
            trendů, osobností a dramaturgie
          + napříč týmem se doladily časové a prostorové možnosti,
            celková dramaturgie
          + hlasování jsme tedy vypustili, ale na jeho obnovení jsme
            připraveni byť patrně díky přetlaku konferencí a velikosti
            areálu nám poslední 2-3 roky naplnění kapacity +/- přirozeně
            vychází
      o vyhledávání partnerů
          + vytipovávat, předjednávat mohl kdokoliv
          + finální dohoda šla většinou přes vedení spolku
          + na komunikaci, zajištění na místě (stánky) a pohlídáním
            plnění dohod je potřeba člověk
      o propagace
          + lákadel spousta, populace stejná tudíž velmi důležitá část
          + mám za naši největší slabinu - prostory i obsah by snesly
            min o 1/3 větší účast
          + obnáší vše od webu přes články, plakáty, sociální sítě po
            rozhlas a TV
          + široký záběr je výhodou i nevýhodou
          + i tady je dobré, aby celek někdo koordinoval, hlavně co se
            načasování týče
      o na místě
          + dohled v místnostech (uvedení přednášejících, pohlídání
            časů, občerstvení, funkčnost nahrávání, ..)
          + info a organizační servis pro přednášející a partnery
          + registrace účastníků
          + fotodokumentace
          + drobnosti typu směrovky, parkování, rozvrhy, plánky, kvíz, ..

Příležitostí přiložit ruku k dílu je tedy spousta (a to výčet určitě
není úplný), ale chce to odpovědné lidi, neb každý výpadek = problém pro
zbytek týmu.

Díky okruhům je konfera na prolínání témat/komunit/organizací připravena
a byl to i sledovaný záměr přechodu LinuxAlt > OpenAlt. Výše uvedené
berte jako nástin, ať se je při debatě od čeho odpíchnout. Pořád mám za
dobrý plán, aby si jednotlivá uskupení uvnitř zvážila, zda do společné
akce jít či ne, za jakých podmínek a prostřednictvím zástupců probrat
jak zájmy sladit. Ve spolku OpenAlt připraveni jsme.

;?