On Wed, 3 Apr 2019 at 09:05, Lukas Gebauer <gebyl...@mlp.cz> wrote:

> A já si myslel, že v OSM by měly být všechny výšky dle WGS-84. Viz.
> https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Altitude
>
> (Ostatně, jsou tam i ty návrhy na označení systému nadmořské výšky.)
>
> Tedy, výšky převzané z přesných oficiálních zdrojů by měly mít tu
> soustavu definovanou, a tím pádem by se měly před importem přepočítat
> do WGS-84.

Což je pěkná blbost a fakt se nedivím, že to nikdo nedodržuje. Znamenalo by
to před renderováním mapy pro každý stát zvlášť přepočítat všechny
elipsoidické výšky do jeho národního systému (nereálné) nebo zobrazovat
výšky ve WGS-84, což je strašně užitečná informace, že Sněžka má výšku 1691
metrů. Nehledě na to, že to jde dost proti OTG principu, když by mapař
musel každou výšku, kterou v terénu najde označenou, přepočítávat.

> U ostatních výšek (z rozcestníků, změřené, atd.) je to snad fuk kvůli
> jejich nepřesnosti.

Nepřesnost bude +-pár metrů, ne desítky nebo stovky. Fuk to není.

H.